آفتاب

تماس مصر با اروپایی‌ها برای تعطیلی شبکه‌های ماهواره‌ای حامی اخوان

تماس مصر با اروپایی‌ها برای تعطیلی شبکه‌های ماهواره‌ای حامی اخوان

وزارت خارجه مصر در حال حاضر مذاکراتی را با دستگاه‌ها و مسوولان کشورهای اروپایی در خصوص انجام اقدامات لازم برای مقابله با پخش شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به اخوان‌المسلمین آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه اخیرا به دستور سامح شکری وزیر خارجه مصر اقدام به برقراری تماس‌هایی با دستگاه‌ها و مسوولان کشورهای اروپایی کرده است.

در این تماس‌ها مصر با کشورهای اروپایی که اهداف مشترکی با آنها از جمله در زمینه مقابله با تروریسم دارد، رایزنی کرده و این کشورها را به اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به گروه اخوان‌المسلمین که محتوای برنامه‌های آنها تحریک به اعمال خشونت، تروریسم است، دعوت کرد.

طبق این بیانیه، شکری در این خصوص با سفارتخانه‌های مصر در کشورهای مورد نظر و بخش مربوطه در وزارتخانه‌ تماس برقرار کرده است.

براساس این بیانیه، این اقدام در چارچوب تلاش‌ها و اقدامات خارجی این وزارتخانه برای مقابله با تروریسم و نابودی «تشکیلات تروریستی» و ابزارهای رسانه‌ای آنها انجام شده است.

در این بیانیه از دستگاه‌ها و مسوولانی که در حال حاضر وزارت خارجه مصر با آنها رایزنی می‌کند، نامی برده نشده است.

گروه اخوان‌المسلمین نیز در واکنش به این اقدامات وزارت خارجه مصر و اتهام علیه این گروه در زمینه اقدامات خشونت‌آمیز و تروریسم گفت که این گروه اعتراضات تقریباً روزانه خود را به آنچه «کودتای نظامی» علیه محمد مرسی خوانده می‌شود، در قالب تظاهراتی مسالمت‌آمیز برگزار می‌کند.

به دنبال عزل مرسی در ژوئیه 2013، مسوولان مصری تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای با رویکرد اسلامی و طرفدار مرسی را به این دلیل که دعوت به انزجار از دولت می‌کند، تعطیل کردند.

انتهای پیام

کد N706563

وبگردی