آفتاب

انتقاد وزیر ارشاد احمدی نژاد از ظریف: باید با اهانت نشریه فرانسوی با حساسیت بیشتری برخورد می شد

انتقاد وزیر ارشاد احمدی نژاد از ظریف: باید با اهانت نشریه فرانسوی با حساسیت بیشتری برخورد می شد

ایسنا نوشت:

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی با هیچ انقلاب دیگری در جهان قابل‌مقایسه نیست.

«محمدحسین صفارهرندی»، در نشست «مقایسه تطبیقی و تاریخی انقلاب جمهوری اسلامی با انقلاب فرانسه و روسیه» که به همت بسیج اساتید دانشگاه‌های استان ایلام در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ایلام برگزار شد، گفت: انقلاب فرانسه و روسیه به‌هیچ‌وجه با انقلاب اسلامی ملت ایران قابل‌مقایسه نیست، چون ایران با انقلاب اسلامی منقلب شد، اما نتیجه انقلاب‌ کشورهای دیگر فقط تغییر حکومت بود.

او با بیان این‌که انقلاب اسلامی نه‌تنها به ایران محدود نشد، بلکه امروز جلوه‌هایی از صدور انقلاب را در جهان شاهد هستیم، گفت: پیش از انقلاب شرایط هتک حرمت فرد ایرانی بیداد می‌کرد و شاهد دریده شدن مرزهای اخلاقی بودیم و حاکمانی مقدرات کشور را بر عهده داشتند که جرأت ایستادگی بر روی منافع ملی را نداشتند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که در دنیا زلزله به راه انداخت و مهم‌ترین ابعاد سیاسی این انقلاب بعد فلسفی آن بود که نگاه مردم را نسبت به هستی تغییر داد درحالی‌که انقلاب‌های پیشین محدود به کم کردن اختیارات سردمداران بود.

صفارهرندی بابیان این‌که حکومت دینی دست‌یافتنی نیست و باید حکومت دین‌داران را تشکیل داد، گفت: نگرانی دشمنان از این است که قدرت انقلاب اسلامی به مناطق دیگری در جهان نیز نفوذ کند، چون دریافته‌اند زمانی که پیام انقلاب به مردم جنوب لبنان که ضعیف‌ترین مردم بودند، رسید آن‌ها نیز سر برآوردند و دشمنان خود را از بیروت خارج کردند.

او با محکوم کردن اهانت «شارلی ابدو» به ساحت پیامبر اکرم(ص)، از سفر وزیر امور خارجه در آن ایام به فرانسه انتقاد کرد و گفت: باید در این موارد با حساسیت برخورد کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید به بهانه‌ی همسو شدن با جهان از آرمان‌های انقلاب فاصله گرفت، چون سعادت جامعه درگرو پایبندی به انقلابی است بر پایه‌ی اسلام و به خواست مردم بنا نهاده شده است.

 


23231

 

کد N706557

وبگردی