آفتاب

طراح تحریم های آمریکایی: تحریم بیشتر علیه ایران، موضع ما را تضعیف می کند/ایرانی ها گیر افتادند

طراح تحریم های آمریکایی: تحریم بیشتر علیه ایران، موضع ما را تضعیف می کند/ایرانی ها گیر افتادند

ایسنا نوشت:

معمار تحریم‌های آمریکا علیه ایران ابراز نگرانی کرد که تحریم‌های جدید علیه ایران می‌تواند اتحاد بین‌المللی کنونی برای مذاکره با این کشور را تضعیف کند.

دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در گفت‌وگو با روزنامه‌ وال استریت ژورنال با اشاره به تحریم‌هایی که آمریکا در سالهای اخیر علیه ایران اعمال کرده است مدعی شد اقتصاد ایران در حال حاضر بدون دستیابی به یک توافق با غرب بهبود نمی‌یابد.

او همچنین مدعی شد ایرانی‌ها گیر افتادند و نمی‌توانند اقتصادشان را بدون رهایی از تحریم‌ها ترمیم کنند.

کوهن ادامه داد: من فکر می‌کنم تحریم‌ها و تاثیری که آن روی اقتصاد ایران داشته باعث شده است تا آنها پای میز مذاکره بیایند.

به نوشته وال استریت ژورنال وی که یکی از اصلی‌ترین افراد در وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اعمال تحریم علیه کشورهای مختلف طی یک دهه گذشته بوده است قرار است در 2 نوامبر پست خود در این وزارت‌خانه را ترک کرده و به سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) بپیوندد.

او علاوه بر این محدودیت در صادرات نفت ایران و کاهش قیمت نفت در ماههای اخیر را عامل دیگری دانست که موجب اعمال فشار بر اقتصاد ایران می‌شود. این در حالی است که برخی از تحلیل‌گران اقتصادی معتقدند بودجه جدید ایران نشان می‌دهد مقامات این کشور هیچ ضرورتی برای رهایی از تحریم‌های کنونی نمی‌بینند و بنابراین تصمیم سال گذشته کاخ سفید برای جلوگیری از تحمیل تحریم‌های بیشتر علیه ایران یک اشتباه بوده است.

این معاون وزارت خزانه داری آمریکا ابراز نگرانی کرد که تحریم‌های جدید دراین مرحله می‌تواند موجب نابودی اتحاد بین‌المللی کنونی برای مذاکره با ایران شود و تعداد کشورهایی که خواهان اعمال تحریم‌های اقتصادی هستند را کاهش می‌دهد.

اعضای کنگره آمریکا به ویژه جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند تا با تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران این کشور را بیش از گذشته در مذاکرات هسته‌ای تحت فشار قرار دهند اما کاخ سفید اعلام کرده است در صورت تصویب این طرح رئیس‌جمهور آمریکا آن را وتو خواهد کرد.

 

 

23231

 

کد N706556

وبگردی