آفتاب

اظهارات صریح وزیر بهداشت خطاب به منتقدان

اظهارات صریح وزیر بهداشت خطاب به منتقدان

امروز کسانی باید به چرایی وجود این معضلات پاسخ دهند که طی ٣٠ سال گذشته یا مسئولیت مهمی در وزارت بهداشت داشته‌اند یا یکی از سیاستگذاران حوزه سلامت بوده‌اند.

وزیر بهداشت با اشاره به جای خالی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های مجهز در برخی شهرهای نزدیک پایتخت، با طرح سوالاتی درباره چرایی بی‌توجهی به دارو و درمان مردم در چنین شهرهایی طی سال‌های گذشته، گفت: امروز کسانی باید به چرایی وجود این معضلات پاسخ دهند که طی ٣٠ سال گذشته یا مسئولیت مهمی در وزارت بهداشت داشته‌اند یا یکی از سیاستگذاران حوزه سلامت بوده‌اند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر سیدحسن هاشمی در مطلبی که با عنوان «نگاهی با واقعیت» در وب‌سایت رسمی خود قرار داد، آورده است:« در سفری که چندی پیش به ورامین، پیشوا و قرچک داشتم؛ در کنار مسائل مختلف این منطقه، یک موضوع ذهنم را بیشتر درگیر خود کرد. این منطقه از یک سو آغازگر نهضت بیداری مردم و شکل‌گیری انقلاب اسلامی بوده و از سوی دیگر ساکنان کنونی آن را کارگران زحمت‌کش، شریف و عزیزی تشکیل می‌دهند که با مشکلات اقتصادی فراوانی دست به گریبان هستند.

در چنین شرایطی قرچک با ٣٠٠هزار و پیشوا با ١٠٠هزار نفر جمعیت، حتی یک تخت بیمارستانی هم ندارند و مردم برای دریافت ابتدایی‌ترین خدمات درمانی مجبورند از مسیر جاده‌ای نه چندان ایمن به تهران بیایند و به بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

در ورامین ٤٥٠هزار نفری هم ١٢٠ تخت داریم که در ساختمان جهاد! مستقر شده‌اند؛ مجموعه‌ای که ٣٥ سال پیش ساخته شده است. به کلامی ساده‌تر، ٨٥٠هزار نفر در نزدیکی پایتخت یک بیمارستان ندارند. در سوی دیگر تهران، شهرستان‏های بهارستان، رباط کریم و پرند نیز شرایطی کمابیش همین‌گونه دارند و فقط در رباط کریم یک بیمارستان ١٠٠ تخته وجود دارد که پاسخگوی نیازهای مردم منطقه نیست.

به واقع امروز کسانی باید به چرایی وجود این معضلات پاسخ دهند که طی ٣٠ سال گذشته یا مسئولیت مهمی در وزارت بهداشت داشته‌اند یا یکی از سیاستگذاران حوزه سلامت بوده‌اند؛ اما به جای دریافت پاسخ، در چنین شرایطی دولت یازدهم و مجریان طرح تحول نظام سلامت را به درمان‌نگر بودن و عدم توجه به حوزه بهداشت متهم می‌کنند.

باید از این‌ها پرسید آیا برای ساکنان اطراف تهران و دیگرانی که در چهارگوشه کشور چنین وضعیتی دارند، نباید بیمارستانی ساخته و تجهیز شود؟ زنان باردار این مناطق نباید یک مرکز مجهز زایمان داشته باشند؟ آیا این هموطنان‌مان به دارو نیاز ندارند؟

ای کاش به‌جای مغالطه، دادن نشانی‌های غلط و سعی در انحراف افکار عمومی، منتقدان، پاسخی برای این سؤال‌ها و ده‌ها پرسش نظیر آن ارائه می‌دادند.»

انتهای پیام
کد N706535

وبگردی