آفتاب
پزشکیان در گفتگو با مهر:

با کدام پول حرف از ساختن می‌زنیم؟/ تدوین بودجه سلیقه‌ای است

با کدام پول حرف از ساختن می‌زنیم؟/ تدوین بودجه سلیقه‌ای است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مشکلات تصویب قانون بودجه 94 اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی نمایندگان مجلس و دولت در تدوین این لایحه بسیار مهم، این است که همواره سعی شده در تخصیص اعتبارات در بودجه مشابه تخصیص اعتبارات به پروژه های عمرانی به هر میزان که دلمان می خواهد عمل شود که این مسئله با هدف و مقصود اقتصاد مقاومتی در تضاد است.

وی در ادامه افزود: براساس همین تصمیمات اشتباه متاسفانه در سال گذشته حدود 400 هزار میلیارد تومان پروژه های مختلف عمرانی در استان های کشور بدون به سرانجام رسیدن کلنگ زنی شد و اکنون اگر بخواهیم با این بودجه اقدامی نسبت به تکمیل این پروژه ها انجام دهیم حدود 20 سال به طول می انجامد.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: دلایل به وجود آمدن این شرایط که به نفع مردم و دولت نیست، دادن وعده های غلط و بدون کار کارشناسی و با جیب خالی بوده است.

پزشکیان با بیان اینکه ما با بودجه‌ای که در اختیار داریم نمی‌توانیم تمام توقعاتی که در جامعه ادعا می کنیم را پاسخ دهیم گفت: ما باید به مردم بگوییم که با این پول مجبوریم در یک وضعیت متفاوت و در محدودیت زندگی کنیم که متاسفانه ما جسارت گفتن این حرف‌ها را نداریم و همه تنها تاکید داریم که قصد درست کردن و ساختن داریم اما با کدام پول؟

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود تدوین یک بودجه صحیح مبتنی بر اقتصاد مقاومتی به سادگی قابل دسترس نیست بنابراین نمایندگان مجلس و دولت باید اهتمام ویژه ای نسبت به این موضوع داشته باشند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره اصلاح قانون انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: به نظر می رسد اصلاح این قانون موجب افزایش هزینه‌ها شود، همچنین باید این را در نظر بگیریم که این اصلاح بر چه اساسی بوده و کدام کشور تجربه موفقی از اجرای این قانون را تجربه کرده است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: البته باید ببینیم اصلاح این قانون پاسخگوی کدام یک از نیازهای ما بوده و کدام مشکل ما را حل می کند.

کد N706529

وبگردی