آفتاب
نیکفرجاد:

گسترش مسابقات مختلف ورزشی سیاست مهم وزارت بهداشت است

گسترش مسابقات مختلف ورزشی سیاست مهم وزارت بهداشت است

زنجان-رييس اداره تربيت بدنی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: يکی از سياست های مهم اين وزارتخانه تمرکز زدايی و گسترش مسابقات مختلف ورزشی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین نيکفرجاد شامگاه شنبه در  مراسم افتتاحيه جشنواره ورزشی کارکنان و دانشجويان با اشاره به اينکه وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است افزود: برنامه های متعددی در اين حوزه در نظر گرقته شده که ورزش از جايگاه ويژه ای برخوردار است .

وی اظهار کرد: تنها بعد قهرمانی در حوزه ورزش مهم نيست بلکه فعاليت های فيزيکی و بدنی ورزش حايز اهميت است که منجر به تامين سلامت می شود .

نیکفرجاد افزود: بعد از انقلاب اسلامی دستاوردهای متعددی حاصل شده که دو مقوله سلامت و امنيت از جمله آن هاست.

نيکفرجاد در ادامه گفت: با توجه به اينکه تا رسيدن به آرمان های امام راحل فاصله است اما در حوزه امنيت در مقايسه با کشورهای ديگر که با مشکلات متعددی مواجهند نقطه اتکای منطقه به شمار مي رود .

رئيس تربيت بدنی وزارت بهداشت تصريح کرد: وزارت بهداشت با توجه به منابع و محدوديت های موجود از تامين سلامت مردم فرو گذار نکرده و شخص وزير نيز به اين موضوع توجه و اهتمام جدی دارد.

نيکفرجاد  افزود: هيچ چيز بالاتر از ورزش نيست چراکه بر اساس تعريف سازمان بهداشت جهانی سطح رفاه و آسايش با چهار مقوله اساسی جسماني روانی اجتماعی و معنوی در ارتباط است

  وی اضافه کرد: کسی که تحرک و فعاليت جسمانی داشته باشد به لحاظ روانی آسودگی و ارتباط اجتماعی قوي دارد و در آموزه های دينی نيز به اين موضوع توجه شده است .

وی اولويت وزارت بهداشت را توسعه ورزش همگانی در بين عموم برشمرد و افزود: صرفا ساخت اماکن ورزشی نيز به طور جد در توسعه اين مهم موثر است .

نيکفرجاد ابراز اميدواری کرد که استان زنجان نخستين استانی باشد که ورزش هکانی را دربین مردم ایجاد می کند.

نيکفرجاد گفت: استان زنجان اولين استانی است که اهتمام به برگزاری اين جشنواره کرده که اميدواريم تداوم داشته باشد.د. 

در اين مراسم دکتر مهران محسنی معاون فرهنگي و امور دانشجويی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ضمن عرض خير مقدم و تبريک ايام الله دهه فجر گفت: دانشگاه علوم پزشکی مفتخر است که اولين جشنواره دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي استان را با حضور دکتر نيکفرجاد مدير کل تربيت بدنی وزارت بهداشت برگزار می کند.

  وی رسالت اصلی دانشگاه را سازندگی برشمرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در انجام اين رسالت مهم به نحو احسن انجام وظيفه نموده است .

اين مراسم با رژه تيم هاي ورزشی استان (تيم های دانشگاه علوم پزشکی اداره برق بهزيستی و آموزش و پرورش) روشن کردن مشعل جشنواره و همچنين تجليل از 30 نفر مقام آوران ورزشي همراه بود.

کد N706485

وبگردی