آفتاب
کنعانی‌مقدم به ایلنا خبر داد:

موافقت وزارت کشور برای برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب

موافقت وزارت کشور برای برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب

تنها بحث باقی مانده خانه احزاب موضوع برگزاری مجمع عمومی است که در این مورد٬ در مجمع عمومی موافقت‌های لازم از وزارت کشور گرفته شده است.

عضو کمیته احیای خانه احزاب تاکید کرد: افرادی که در دوره گذشته خانه احزاب رای نداشتند٬ امروز تلاش می‌کنند با فرافکنی عنوان کنند به دنبال ایجاد باشگاه احزاب هستیم آنها به دنبال این هستند کاری کنند که خانه احزاب تبدیل به جایی برای کشمکش سیاسی افراد شود.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به موضوع احیای فعالیت خانه احزاب عنوان کرد: در یک کمیته پنج نفره از حدود دو ماه پیش طی جلساتی با وزارت کشور پیگیر این مسئله هستیم ضمن اینکه در شورای مرکزی خانه احزاب نیز تاکنون جلسات متعددی را به همین منظور برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: مباحث مربوط به احیای فعالیت خانه احزاب کاملا مشخص است٬ تنها بحث باقی مانده٬ موضوع برگزاری مجمع عمومی است که خوشبختانه در این مورد و در خصوص انتخابات مجمع عمومی موافقت‌های لازم را از وزارت کشور گرفتیم و مشکلی از لحاظ قانونی پیش رو نداریم.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: متاسفانه افرادی که در دوره گذشته خانه احزاب رای نداشتند امروز تلاش می‌کنند با فرافکنی عنوان کنند ما به دنبال ایجاد باشگاه احزاب هستیم آنها می‌خواهند خانه احزاب تبدیل به جایی برای کشمکش سیاسی افراد شود.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه مدارک مربوط به خانه احزاب در اختیار آقای کاشفی قرار دارد، گفت: تا کنون در وزارت کشور در خصوص راه‌اندازی خانه احزاب مشکلی نداشتیم و در پی این هستیم با اعلام فراخوان، کار خانه‌ احزاب را آغاز کنیم.

وی گفت: برای برگزاری مجمع عمومی و انتخابات خانه احزاب لازم است وزارت کشور یک سالن در اختیار ما بگذارد و اینکه ناظر این وزارتخانه در انتخابات حضور داشته باشد.

عضو کمیته احیای خانه احزاب تاکید کرد: برخی تلاش می‌کنند این را مطرح کنند که میان اعضای تشکیل‌دهنده خانه‌ احزاب اختلافات درونی وجود دارد در حالیکه چنین نیست و این عده برای این٬ چنین مسائلی را مطرح می‌کنند که می‌دانند در صورت برگزاری انتخابات رای نخواهند داشت. البته ممکن است این افراد یک یا دو مورد٬ نقدهایی به عملکرد خانه احزاب داشته باشند اما می‌خواهند کل صورت مساله را پاک کنند

وی افزود: البته ما برای رفع دغدغه برخی افراد با جریان، اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل به این توافق رسیدیم انتخابات شورای مرکزی به گونه‌ای باشد که از همه این طیف‌ها و گروه‌ها در اداره خانه احزاب سهیم باشند.

کنعانی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: اگر عده‌ای بگذارند٬ قطعا ما مجمع عمومی و انتخابات را پیش از پایان سال برگزار خواهیم کرد. از نظر ما خانه احزاب حلقه وصل با احزاب خارج از کشور است چرا که ما از این طریق می‌توانیم در مجامع بین‌المللی برای دفاع از جمهوری اسلامی با قدرت وارد شویم.

 

کد N706468

وبگردی