آفتاب
مقدسی در گفتگو با مهر؛

هزینه‌هایی که خبرگزاری مهر برای پیگیری مفاسد رحیمی پرداخت کرد

هزینه‌هایی که خبرگزاری مهر برای پیگیری مفاسد رحیمی پرداخت کرد

مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر، با اشاره به ۵شکایت معاون اول دولت دهم از خبرگزاری مهر گفت: نمایندگان و رسانه های اصولگرا در پیگیری مفاسد اقتصادی و تخلفات رحیمی پیشتاز بودند.

رضا مقدسی مدیرعامل سابق خبرگزاری مهر، در گفتگو با خبرنگار مهر، مبارزه با مفاسد اقتصادی را از مهمترین مطالبات مردم و افکار عمومی خواند و گفت: رهبری نیزهمواره مبارزه با مفاسد اقتصادی را مورد تاکید قرار داده اند و از قوای سه گانه و دستگاههای اجرایی خواسته اند که در مبارزه با فساد اقتصادی اهتمام جدی داشته باشند؛ به همین دلیل تحقق این مطالبه عمومی و دغدغه رهبری وظیفه رسانه ها را سنگین‌تر می کند.

وی با تاکید براینکه نسبت به مسئله مبارزه با مفاسد نباید نگاه سیاسی و جناحی داشت، گفت:  مفاسد اقتصادی همچون موریانه پایه های انقلاب را تهدید می کند و مبارزه با آن یک امر ملی است و همه جناح ها و گروهها ملزم هستند که نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و از وقوع آن جلوگیری کنند.

این فعال رسانه ای، گفت : سوء استفاده کنندگان و مفسدان خواسته ها و مطامع خود را مقدم بر همه چیز و همه کس می دانند و لذا هیچ یک از جناح ها و دولت ها نباید به آنها میدان ورود و حضور بدهند .

وی در ادامه با اشاره به پرونده رحیمی معاون اول رئیس دولت دهم، گفت: آقای رحیمی از همان زمانی که رئیس دیوان محاسبات شد برخی از نمایندگان نسبت به تخلفانی که از سوی وی صورت می گرفت اعتراض داشتند و موضوع این تخلفات  به رسانه ها هم کشیده شد و ما در خبرگزاری مهر نسبت به انعکاس این تخلفات پیگری های لازم را داشتیم و در بازتابش فعال بودیم.

مقدسی همچنین با اشاره به شکایت های رحیمی از خبرگزاری مهر، بیان داشت:در ارتباط با انعکاس تخلفات آقای رحیمی ۵ مورد شکایت از خبرگزاری مهر صورت گرفت که بعضی از آنها مربوط به افشاگری های آقایان نادران، توکلی و زاکانی بود و متعاقب آن ایشان نسبت به خبرگزاری مهر حساسیت پیدا کرد و از هر خبری که کوچکترین انتقادی به او داشت ، طرح شکایت می کرد.

وی یادآورد شد: چندین موضوع از سوی آقای رحیمی مورد شکایت قرار گرفت و حتی خبری مورد شکایت واقع شد که اساسا آن خبر در خبرگزاری مهر منتشر نشده بود، اما وی از راههای غیر قانونی و غیر اخلاقی به اخبار غیر منتشره مهردسترسی پیدا کرده بود و آن را مبنای جوسازی و شکایت خود قرار داد که البته خبرگزاری مهر در جریان دادرسی تبرئه و معلوم شد ادعای آقای رحیمی از اساس کذب بوده است.

این فعال رسانه ای، اظهارداشت: اساسا نوع رفتارهایی که از آقای رحیمی شاهد بودیم، بیشتر سعی می کرد با فشار حقوقی و یا شکایت های متعدد ، مخالفین و منتقدین خود را تحت فشار قرار دهد تا آنها از پیگیری هایشان عقب نشینی کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان و رسانه های اصولگرا در پیگیری مفاسد اقتصادی و تخلفات آقای رحیمی پیشتاز بودند گفت: خیلی از مواردی که از طریق دستگاههای قضایی قابل پیگیری نبود ویا پروسه پیگیری حقوقی طولانی بود و آثار و تبعات جرم را از بین می برد ، این موضوعات توسط تعدادی از نمایندگان پیگیری و در رسانه ها مطرح و اطلاع رسانی شد و از این جهت این نمایندگان و رسانه ها هزینه های سنگین حقوقی و سیاسی را در راه مبارزه با مفاسد متحمل شدند.

مقدسی، با اشاه به بررسی پرونده رحیمی در قوه قضاییه و محکوم شدن وی، گفت: بلاخره قوه قضائیه موفق شد به پرونده آقای رحیمی رسیدگی کند؛ اما انصاف این بود که این پرونده در زمان خودش رسیدگی می شد  و آثار مطلوبش را در زمان خودش بجا می گذاشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نکته را باید توجه داشت که فساد خط قرمز نظام اسلامی است و در این زمینه با هیچ فرد و جناحی در هر رده و جایگاهی تعارف ندارد و به تخلفات آنان رسیدگی خواهد کرد.

 

کد N706311

وبگردی