آفتاب

منتقد روسف، رئیس جدید کنگره برزیل شد

منتقد روسف، رئیس جدید کنگره برزیل شد

کنگره برزیل یکی از منتقدان محافظه کار رئیس‌جمهور را به عنوان رئیس انتخاب کرد اقدامی که می‌تواند ضربه‌ای به حزب حاکم کارگر باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ادواردو کونها، رئیس جدید کنگره برزیل از بزرگترین حزب برزیل موسوم به پی ام دی پی (PMDB) است که اصلی‌ترین متحد دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل در ائتلاف حاکم محسوب می‌شود و توانست نامزد حزب کارگر را با وعده اینکه "کمتر چاپلوسی دولت را کند" شکست دهد.

کونها از لایحه‌ای پشتیبانی می‌کند که طبق آن دولت فدرال به سختی می‌تواند مانع هزینه کرد پیشنهادی قانونگذاران شود و همین امر به تلاش‌های روسف برای جبران کسری بودجه برزیل با تدابیر ریاضتی ضربه وارد می‌کند.

وی افزود: ما به دنبال استقلال کنگره هستیم. ما مخالفان دولت نمی‌شویم اما مطیع هم نخواهیم بود.

با این حال روسف همچنان اکثریت را در اختیار دارد که ثبات دولت وی را تضمین می‌کند. اما روسف نمی‌تواند برای در امان نگه داشتن اعضای حزبش از اتهام همکاری در پرونده فساد مربوط به شرکت نفت برزیل از حمایت رئیس کنگره بهره ببرد.

روسف هرگونه اطلاع داشتن از پرونده فساد را زمانی که وی رئیس هیات مدیره شرکت نفت دولتی پترولئو براسیلئر و اس ای بود، رد می‌کند.

رئیس کنگره برزیل همچنین با طرح حزب کارگران برزیل برای تهدید رسانه‌ها مخالفت می‌کند.

رئیس جدید کنگره اقتصاد دانی 56 ساله است که به تبلیغ منافع گروههای لابی در مذاکرات پیشنهادی قانونگذاران معروف است و گاهی این اقدام وی را در تضاد با سیاست‌های روسف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

کد N706292

وبگردی