آفتاب

جلسه پنجم مذاکرات حزب‌الله و المستقبل فردا برگزار می‌شود

جلسه پنجم مذاکرات حزب‌الله و المستقبل فردا برگزار می‌شود

جلسه پنجم مذاکرات حزب‌الله لبنان و جریان المستقبل فردا (سه‌شنبه) برای تکمیل گفت‌وگوها درخصوص بهبود اوضاع امنیتی و کاهش تنش‌های مذهبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که جلسه پنجم مذاکرات حزب‌الله و جریان المستقبل در مقر پارلمان در «عین التینه» برگزار می‌شود و دو طرف به نتیجه بخش بودن مذاکرات ایمان دارند.

وی گفت: ما از همان زمانی که دستور کار مذاکرات را با نادر حریری، رئیس دفتر سعد حریری، نخست‌وزیر سابق لبنان و فؤاد سینیوره، رئیس فراکسیون المستقبل تدوین کردیم، توافق کرده بودیم که در خصوص چه مسائلی باید گفت‌وگو شود. همچنین اعلام کردیم که نباید درخصوص مسائل مورد اختلاف از جمله دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان، سلاح مقاومت و مشارکت حزب‌الله در سوریه گفت‌وگو شود.

بری گفت: تمامی اظهارات منفی که درخصوص سخنان سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان گفته می‌شود بر مذاکرات تاثیر نخواهد گذاشت.

وی در واکنش به متهم شدن حزب‌الله به نقض قطعنامه 1701 سازمان ملل گفت: دیروز هواپیماهای اسرائیل بر فراز بیروت و ضاحیه جنوبی آن پرواز کردند آیا این نقض قطعنامه 1701 محسوب نمی‌شود؟!

رئیس پارلمان لبنان گفت: من با برخی سفیران خارجی دیدار کردم و آنها نیز همین تفسیر را از مواضع نصرالله داشتند. باید سوال کنم چرا برخی می‌خواهند حرف نصرالله را نادرست تفسیر کنند؟ ما قطعنامه 1701 را نقض نکردیم بلکه اسرائیل بود که این قطعنامه را نقض کرد. معنای سخنان سید حسن نصرالله این بود: به ما حمله نکنید تا به شما حمله نکنیم.

منابعی در فراکسیون المستقبل نیز اعلام کردند که جلسه پنجم مذاکرات در موعد مقرر خود فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود.

نهاد مشنوق، وزیر کشور لبنان نیز گفت: جلسه مذاکرات آتی با حزب‌الله پس از سخنرانی اخیر نصرالله سخت خواهد بود و هیات المستقبل نظر خود را با صراحت در خصوص این سخنان اعلام می‌کند اما مهم این است که مذاکرات ادامه دارد.

همچنین قرار است امروز ژان فرانسوا ژیرو، رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه فرانسه نیز که مکلف به همکاری با لبنانی‌ها درخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان است، وارد بیروت شود تا با مسوولان لبنانی بحث و گفت‌وگو کند.

به گزارش منابع لبنانی مساله انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان محور گفت‌وگوی ژیرو با مسوولان بیروت خواهد بود.

انتهای پیام

کد N706291

وبگردی