آفتاب

گانتس: راه گریزی از مذاکره با فلسطینی‌ها نداریم

گانتس: راه گریزی از مذاکره با فلسطینی‌ها نداریم

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در کنفرانس سالانه هرتزلیا گفت: اسرائیل در حال حاضر در وضعیت سیاسی بسیار حساسی به سر می‌برد وهیچ راه گریزی از مذاکره با فلسطینی‌ها ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ژنرال بنی گانتس، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در کنفرانس هرتزلیا برای اولین بار به موضوعات سیاسی پرداخت و گفت: ما در دوره‌ سیاسی بسیار حساسی قرار داریم، بدون شک روند مذاکرات با فلسطینی‌ها بسیار مهم‌ است و راه فراری از آن نیست. وی ادامه داد: انتظار می‌رود که دو طرف راهی برای از سرگیری مذاکرات بیابند.

گانتس که دو هفته به اتمام دوره ریاستش بر ستاد ارتش باقی مانده گفت: اختلاف فلسطین و اسرائیل نمی‌تواند منبع دیگر درگیری‌ها در جهان مثل عراق باشد. نباید از مسئله فلسطین به عنوان بهانه‌ای برای افزایش تنش‌ها در منطقه استفاده شود.

وی این موضوع را بهانه‌ای استراتژیک توصیف کرد و گفت: درگیری‌های عراق و سوریه داخلی است ولی جایز نیست که این درگیری‌ها ادامه یابد و باید برطرف شود. این درگیری‌ها هیچ ارتباطی به تنش‌های موجود میان فلسطین و اسرائیل ندارد. مساله فلسطین نباید به عنوان حربه برای وادار کردن مردم به انجام برخی اقدامات تبدیل شود و در واقع به عنوان یک بهانه استراتژیک مورد سوء استفاده قرار گیرد.

گانتس مدعی شد که محمود عباس از مذاکرات فرار می‌کند واین موضوع بسیار خطرناک و به معنای عدم تعهد به مسئولیت است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی درباره آخرین تحولات جبهه شمالی در مرز سرزمین‌های اشغالی با لبنان گفت: ارتش در منطقه شمال به آماده باش کامل درآمده و بدون شک ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که جبهه شمالی فعال باقی بماند.

وی درباره عملیات شبعای حزب الله در پاسخ به عملیات قنیطره گفت: درنگ حزب الله در کنار جمع آوری اطلاعات به حزب الله کمک کرد نقطه ضعف ما را بیابد و از آنجا عملیات خود را اجرایی کند.

انتهای پیام

کد N706214

وبگردی