آفتاب
/نقش عالمان دینی در تبیین اندیشه‌های امام (ره)/

روستاآزاد: هر چقدر در ترویج اندیشه‌های امام راحل تلاش شود، باز هم کم است

روستاآزاد: هر چقدر در ترویج اندیشه‌های امام راحل تلاش شود، باز هم کم است

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: هر چقدر در تبیین و ترویج اندیشه‌های امام راحل تلاش شود، باز هم کم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعید روستاآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه مجموعه‌های فرهنگی همواره باید در راستای تبیین اندیشه‌های امام (ره) گام بردارند، اظهار کرد: ما در دفتر تبلیغات اسلامی که با دستور و رویکرد امام تاسیس شده وظیفه اصلی خود می‌دانیم که اندیشه‌های امام را تبیین کنیم و بحث اساسی ما تبیین مکتب اهل بیت (ع) و نگاه امام به زندگی و دنیا است.

وی اضافه کرد: ما در این دفتر از ابتدا تاکنون خود را به عنوان واسطه بین حوزه و مردم تعریف کرده‌ایم و ماموریت اصلی ما نشان دادن اندیشه‌های امام (ره) است و سعی کرده‌ایم با چاپ کتاب‌های مربوط به امام راحل این اندیشه را تبیین و ترویج دهیم.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما در مناسبت‌های مختلف حدود هفت تا هشت هزار روحانی به مدارس، دبیرستان‌ها، خوابگاه‌های دانشجویی و دانشگاه‌ها اعزام می‌کنیم و مسئولیت اصلی و اساسی آنها تبیین اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است.

روستاآزاد یادآور شد: هر چقدر در تبیین و ترویج اندیشه‌های امام راحل تلاش شود باز هم کم است و باید فعالیت‌ها را بیش از اینها کنیم؛ چرا که این اندیشه‌ها نیاز تبیین است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: اندیشه‌های امام راحل یک اندیشه ضدسلطه است و همواره دشمنان سعی می‌کنند که این اندیشه‌ها را کم‌رنگ کنند و با آن به مقابله بپردازند، ولی این ما هستیم که باید با فعالیت‌های فرهنگی در مقابل‌شان بایستیم.

وی گفت: اکنون صدای امام صدایی است که در مقابل تمام سلطه‌ها می‌ایستد و هر جا صدای مخالفت با سلطه باشد اندیشه‌های امام حضور دارد؛ چرا که این اندیشه‌ها با فطرت انسان سازگار است و طبیعی است که افراد به آن دل می‌بندند، ولی نباید از این موضوع غافل شویم که گاهی اوقات تبلیغات سوء می‌تواند جلوی فطرت خوب انسان‌ها را بگیرد.

انتهای پیام

کد N706213

وبگردی