آفتاب

همسایه با نیت خیرخواهانه، جان نوزاد چهار ماهه را گرفت

همسایه با نیت خیرخواهانه، جان نوزاد چهار ماهه را گرفت

عامل مرگ مرموز پسرک بی‌گناه با وجود درخواست قصاص از سوی دادستان در قتل عمد بیگناه شناخته شد.

ایران: این پسرجوان به خاطر قتل غیرعمد باید سه سال در زندان بماند و دیه یک مرد مسلمان را نیز پرداخت کند.
روز 11 اسفندماه سال 87 زنی با پسرجوانی با چهره آشفته و سراسیمه خود را به بیمارستان ولیعصر رساندند و خواستار نجات پسر چهار ماهه که در آغوش گرفته بودند، شدند.
پزشکان در اقدامات ابتدایی و در حالی که صورت پسر کوچولو کبود شده بود خود را در برابر مرگ تلخ مرموز کودک دیدند و همین کافی بود تا با مأموران پلیس تماس گرفته و آنان را در جریان بگذارند. دقایقی نگذشته بود که تیمی از پلیس خود را به بیمارستان رساندند و مأموران پی بردند که پسرک به صورت امانت در خانه زنی به نام «لیلا» نگهداری می‌شد که قربانی حادثه مرگباری شده است.
احمد که در خانه خاله لیلا میهمان بود وقتی بازجویی شد، گفت: وقتی دیدم بچه همسایه گریه می‌کند شیشه شیر را به او دادم اما بعد از خوردن شیر وی کبود شد و آن را با سرعت به بیمارستان رساندیم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. با توجه به مرموز بودن مرگ پسرک، بازپرس ویژه قتل دستور داد تیمی از مأموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران برای افشای راز این مرگ وارد عمل شوند. کارآگاهان در کاوش‌های ابتدایی پی بردند مادر قربانی جنایت «رزیتا» نام دارد که همزمان با مرگ پسرش ناپدید شده است.
کارآگاهان در گام بعدی لیلا را تحت بازجویی قرار دادند که وی گفت: رزیتا به خانه‌‌مان آمد و خواست چند ساعتی پسرش در خانه ما بماند.
احمد خواهرزاده‌ام نیز در خانه‌مان میهمان بود و برای خرید از خانه خارج شدم که پس از مدتی در جریان خفه شدن پسربچه قرار گرفته و با همراهی احمد به بیمارستان رفتیم.
احمد در این مرحله باز ادعاهای قبلی‌اش را تکرار کرد اما پزشکی قانونی علت مرگ پسرک را ضربه به سر اعلام کرد.
در دادگاه
ساعت 11/5 صبح دیروز- 11 بهمن ماه سال جاری -جلسه رسیدگی به پرونده قتل کودک چهار ماهه در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی برگزار شد. در حالی که مادر این کودک فراری است دادستان خواستار قصاص قاتل پسربچه شد، سپس احمد 23 ساله برای دفاع در جایگاه قرار گرفت و گفت: روز حادثه به خاطر شکسته شدن پایم در خانه لیلا بودم و خاله‌ام برای خرید به بیرون رفته بود. وی افزود: پسربچه گریه می‌کرد که شیشه شیر را به او دادم که همه آن را بالا آورد و در صورتش احساس کبودی کردم و با سرعت به در خانه همسایه رفتم و خواستار کمک شدم.
احمد ادامه داد:‌ با پای شکسته بچه را در آغوش گرفتم و بسرعت خودم را به بیمارستان رساندم و در مسیر زمین خوردم و نمی‌دانم کجای بدن پسربچه به زمین خورد. این پسرجوان در پایان گفت: من قاتل نیستم و قصد کشتن پسربچه را نداشتم. بنابر این گزارش، قاضی عزیز محمدی و چهار قاضی مستشار پس از اظهارات احمد وارد شور شدند و وی را به اتهام قتل غیرعمد به سه سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند.
کد N705683

وبگردی