آفتاب

فرانسه قهرمان مسابقات جهانی هندبال شد

فرانسه قهرمان مسابقات جهانی هندبال شد

فرانسه با شکست میزبان مسابقات، قهرمان مسابقات جهانی هندبال شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا از دوحه، دیدار فینال مسابقات جهانی هندبال بین دو تیم فرانسه و قطر در سالن زیبای لوسیل برگزار شد. برخلاف دیدارهای قبلی قطر که زور هواداران قطری بر هواداران سایر تیم‌ها می‌چربید در دیدار فینال هواداران زیاد فرانسوی در سالن حضور داشتند و همانطور که انتظار می‌رفت هواداران اسپانیا به جمع قطری‌ها اضافه شدند.

امیر قطر که در مراسم افتتاحیه به لوسیل آمده بود، از ابتدا نظاره‌گر دیدار دو تیم قطر و فرانسه بود.

نکته جالب در زمان اجرا سرود ملی دو تیم این بود که تمام بازیکنان خارجی که تبعه قطر شده‌اند با گذاشتن دست‌شان بر روی قلب خود سرود ملی قطر را به طور کامل می‌خواندند.

بازی از همان ابتدا از هیجان خاصی برخوردار بود و قطر سعی می کرد پا به پای فرانسه پیش برود اما قدرت و توانایی فنی فرانسه بسیار بالاتر از تیم قطر بود تا اجازه دهد این تیم هم پایش جلو برود. فرانسه در دقیقه 16 نتیجه 9 بر 5 را به نفع خود رقم زد.

مهرهای کلیدی هر دو تیم دروازبانان هستند که در دیدارهای قبلی تیم های خود عکس العمل های بی‌نقصی را از خود به نمایش گذاشتند اما ساریچ گلر قطر کمتر توانست برابر ضربات فرانسوی ها مقاومت کند.

بدون شک ستاره بازی نیکولا کاراباتیک ملی پوش شماره 13 فرانسه بود که 5 گل بسیار زیبا را به ثمر رساند. دو تیم در نیمه اول با نتیجه 14 بر 11 و برتری فرانسه به رختکن رفتند.

در نیمه دوم سرعت بازی بسیار بالا بود و قطر تلاش می‌کرد نتیجه را جبران کند اما قدرت فرانسه مانع از رسیدن قطری ها به هدفشان می شد.

اعتراض بازیکنان قطر به صحنه هایی که داور خطا می‌گرفت به شدت بالا رفته بود و زمانی که نیمکت نشینان قطر اعتراض می کردند سرمربی تیم با عصبانیت از آنها می‌خواست سر جای خود بنشینند.

در دقیقه 10 قطر توانست اختلاف را به یک گل برساند با این حال هنوز فرانسه با نتیجه 18 بر 17 پیش بود.

فرانسه در دقیقه 20 بازی باز هم توانست اختلاف گل را بیشتر کند و با نتیجه 22 بر 19 همچنان پیش باشد.

در دقایق پایانی درگیری بین بازیکنان و البته اعتراضات دو تیم نسبت به سوت های داور نیز بیشتر شده بود. قطری ها که آخرین تلاش های خود را می کردند تا اختلاف گل ها را کم کنند اما با عکس العمل های به موقع اومییر دروازه بان فرانسه روبرو می شدند.

در 40 ثانیه مانده به پایان بازی نیمکت نشینان فرانسه جشن شادی خود را برپا کردند و در نهایت نیز فرانسه با نتیجه 25 بر 22 قهرمان جهان شد و قطر به عنوان اولین تیم آسیایی در تاریخ هندبال جهان بر سکو نائب قهرمانی قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N705637

وبگردی