آفتاب
در سال جاری میلادی؛

رئیس‌جمهور قزاقستان به تهران سفر می‌کند

رئیس‌جمهور قزاقستان به تهران سفر می‌کند

رئیس‌جمهور قزاقستان در سال جاری میلادی به منظور افزایش تعامل دو جانبه دو کشور در بخش های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال سفر شهریور ماه رئیس جمهور کشورمان به قزاقستان و در راستای تفاهمات به عمل آمده میان وزارت خانه های امور خارجه دو کشور، نخستین دور رایزنی های سیاسی فیمابین در دولت یازدهم امروز در سطح معاونین وزرای امور خارجه دو کشور در تهران برگزار شد.

در دو دور مذاکرات موسین اف معاون منطقه ای وزارت امور خارجه قزاقستان با رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان برنامه سفر رئیس جمهور قزاقستان در سال جاری میلادی به تهران و سفر وزیر امور خارجه کشورمان به قزاقستان در نیمه اول همین سال مورد توافق و تاکید قرار گرفت.

در جریان این ملاقات همچنین ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی روابط فیما بین مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت، همچنین لزوم افزایش بهره وری راه آهن سه جانبه ایران، ترکمنستان و قزاقستان نیز ورد تاکید هر دو طرف قرار گرفت.

همکاری های دو کشور در مسائل سوخت و انرژی، تسهیلات صدور روادید میان دو کشور، حضور شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف در قزاقستان، بررسی مسائل مربوط به دریای خزر و برنامه ریزی برای شرکت در اجلاس های آتی، بررسی اوضاع منطقه و مقابله با تهدیدات امنیتی موجود، نحوه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، همکاری در سازمان های منطقه ای و بین المللی نظیر سازمان ملل، سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگ های از مهمترین مواردی بود که در این جلسه مورد تجزیه و تحلیل هر دو طرف قرار گرفت.

کد N705588

وبگردی