آفتاب

آلیا عنوان کرد: در تلاش هستیم اساسنامه پارالمپیک را تغییر دهیم

آلیا عنوان کرد: در تلاش هستیم اساسنامه پارالمپیک را تغییر دهیم

رییس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان عنوان کرد: در تلاش هستیم تا اساسنامه پارالمپیک را به گونه‌ای تغییر دهیم تا به لحاظ بودجه و اعتبارات مستقل شده و در حال حاضر بودجه المپیک در قالب بودجه 93، 40 میلیارد تومان است و در لایحه بودجه 94 نیز تنها 7 میلیارد تومان به پارالمپیک اختصاص داده شده و این میزان بسیار کم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فاطمه آلیا رییس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مراسم آیین تجلیل از قهرمانان، ورزشکاران و مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی اینچئون و قهرمانان المپیک ناشنوایان در دوازدهم بهمن‌ماه در تهران افزود: علی‌رغم اینکه می‌دانیم با توجه به شرایط کشور بودجه کشور انقباضی است و باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی باشد، در تلاش هستیم تا بودجه بازی‌های المپیک را دو برابر کرده و به 80 میلیارد تومان برسانیم و بودجه بازی‌های پارالمپیک را سه برابر کرده تا به حدود 20 میلیارد تومان افزایش یابد.

وی ادامه داد: بزرگی، فتوت و جوانمردانی در زنان و مردان قهرمان همواره وجود داشته و اوج آنها را در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون مشاهده کردیم.

آلیا همچنین ضمن بیان اینکه باید برای ورزش بانوان تبعیض قائل شویم، گفت: باید برای ورزش بانوان تبعیض مثبت قائل شد زیرا این تبعیض مثبت باعث تحقق عدالت جنسیتی می‌شود.

رییس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان ضمن اشاره به اینکه در دهه افتخارآفرین فجر هستیم، گفت: در سال 42 نهال انقلاب توسط امام خمینی (ره) کاشته شد و 15 سال بعد به ثمر رسید و امروز نیز در دنیا سرافرازیم و این نهاد با عزت و افتخارآفرینی‌های متعدد در عرصه‌های مختلف ورزشی، دیپلماسی و... برای ایران عزت‌آفرینی کرده و باعث الگوبرداری سایر کشورها نیز شده است.

وی همچنین ضمن بیان اینکه افتخارآفرینی قهرمانی ورزشکاران همانند سایرافتخارآفرین‌ها در زمینه‌های دیپلماسی و... ارزشمند است، و ضمن تقدیر و تشکر از تلاش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، عنوان کرد: دشمن خیال نکند که با لطایف‌الحیلی مانند پیاده‌روی با مسوولان ما می‌تواند ترفندی به کار بیندازد و با بیان اینکه با آنها همراه شده‌اند، همانطور که چندی پیش اوباما اعلام کرده بود بتوانند ما را تسلیم کنند.

آلیا ادامه داد: باید گفت آنها کور خوانده‌اند و ملت ما با پایبندی خود اجازه هیچ کاری را به آنها نخواهند داد.

رییس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در پایان عنوان کرد: در مجلس شورای اسلامی اگر بتوانیم کاری در شان تلاش‌های ماندگار این عزیزان (قهرمانان بازی‌های پاراآسیایی اینچئون) انجام دهیم از هیچ خدمتی فروگذار نخواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N705338

وبگردی