آفتاب

وزارت خارجه مصر: در مورد آشتی با قطر بازنگری می‌کنیم

وزارت خارجه مصر: در مورد آشتی با قطر بازنگری می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد، پس از سیاست‌های تحریک آمیزی که شبکه الجزیره از چهارمین سالگرد 25 ژانویه در پیش گرفته است قاهره درصدد بازنگری در آشتی با قطر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المحیط، بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت خارجه مصر از بیانیه شورای امنیت که در در محکومیت انفجارها در پایگاه‌های نظامی و مقرهای پلیس سینا استقبال و این اقدام شورای امنیت را مثبت توصیف کرد.

وی عنوان داشت: این اقدام نشانگر همبستگی جامعه بین‌المللی با دولت مصر علیه این گروه‌های تروریست است و نشان می‌دهد که جامعه بین‌المللی خطر تروریسم را درک کرده است.

این مقام مصری تصریح کرد: شورای امنیت نماینده جامعه بین‌الملل است و نسبت به تروریسیم موضع گیری می‌کند که یک پدیده جهانی است و کشورهای جهان را بدون استثنا هدف قرار می‌دهد.

بدرعبدالعاطی اظهار کرد: مصر به تنهایی وارد جنگ علیه تروریسم شده است و از تمام جهان دفاع می‌کند. تظاهرات سالگرد انقلاب ژانویه مسالمت آمیز نبود و از طریق تصاویر ویدئویی، شدت تحریک‌ها و خشونت‌ها نشان داده شد. وزارت خارجه مصر درصدد است در خصوص طرح عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه فقید عربستان در مورد آشتی میان قاهره و دوحه بازنگری کند و این اقدام به دلیل سیاست‌های تحریک بر خشونتی است که شبکه قطری الجزیره از زمان چهارمین سالگرد 25 ژانویه در پیش گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت: ادامه این طرح آشتی در گرو اجرای آن در عالم واقع و راهکارهای اجرایی آن است و صرفا یک حرف و حدیث نیست. به همین دلیل مصر درصدد است در خصوص آشتی با قطر بازنگری کند.

انتهای پیام

کد N705316

وبگردی