آفتاب
معاون اجتماعی ناجا خبر داد:

فعالیت ۶۰۰ دایره مشاوره در کلانتری های کشور

فعالیت ۶۰۰ دایره مشاوره در کلانتری های کشور

اراک-معاون اجتماعی ناجا گفت: نیروی انتظامی توجه ویژه ای به مشاوره داشته و در این راستا ۶۰۰ دایره مشاوره در کلانتری ها و ۵۰ مرکز مشاوره در استان های کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سعید منتظرالمهدی صبح یکشنبه در همایش روسای کلانتری ها و فرماندهان پاسگاه های فرماندهی انتظامی استان مرکزی، با بیان اینکه یکی از الزامات دوام بهنجار و مطلوب هر جامعه تقویت نظم اجتماعی است، گفت: در سایه نظم اجتماعی حاصل از سرمایه اجتماعی، تمایل به ارتکاب بزه و جرم رو به کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه افزایش جرم به امنیت شهروندان و اعتماد عمومی جامعه آسیب می زند، افزود: پلیس بدون برخورداری از سرمایه اجتماعی و به تنهایی، قادر به پیشگیری از وقوع کجروی‌ها و مقابله و مبارزه با انحرافات و جرائم متنوع و متعدد اجتماعی نیست.

معاون اجتماعی ناجا بر لزوم کاهش جرم در جامعه تاکید کرد و گفت: جرم و کج روی، لطافت و زیبایی جامعه را از بین می برد، به همین دلیل پلیس به سهم خود می‌کوشد تا سرمایه اجتماعی جامعه تقویت شده و مشارکت و همراهی همگان در مسائل اجتماعی مضاعف شود.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه امنیت و اعتماد عمومی و سرمایه های اجتماعی در بالندگی جامعه نقش موثری دارد، اضافه کرد: برای انجام مطلوب وظایف و ماموریت های ناجا و کاهش هزینه‌های انتظامی، پیشگیری اجتماعی مقدم بر اقدامات انتظامی است.

وی با تاکید بر توجه ویژه به بحث مداخله برای پیشگیری از وقوع جرایم مختلف، گفت: اقشار جامعه به ویژه جوانان باید مهارت های اجتماعی و مقابله ای را فرا گرفته تا بتوانند در برابر موانع موجود بهترین روش را انتخاب کنند.

فعالیت ۶۰۰ دایره مشاوره در کلانتری ها و ۵۰ مرکز مشاوره در استان

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به تحولات اجتماعی در جامعه و کم شدن فرصت گفتگو بین اعضای خانواده، مردان و زنان شاغل و فرزندان رها شده و محرکات مختلفی از جمله دنیای مجازی و تهاجم و ناتوی فرهنگی علیه جامعه ایران، افزود: لزوم استفاده از خدمات مشاوره‌ای در سطوح مختلف واضح و مبرهن است.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در استان‌ها و کلانتری‌ها با کادری مجرب آماده ارائه مشاوره به شهروندان هستند.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی توجه ویژه ای به مشاوره داشته و در این راستا ۶۰۰ دایره مشاوره در کلانتری ها و ۵۰ مرکز مشاوره در استان های مختلف فعالیت دارند.

معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر اینکه اکنون پلیس تعامل خوبی با مردم و رسانه ها داشته و این مهم در توفیقات چشمگیر آن نقش موثری ایفا کرده است، گفت: مدیران برای کسب موفقیت در امور مختلف، باید نیروهای کارآمد را به کار گرفته، تعامل با مردم را در اولویت قرار داده و در هر کاری فکر و اندیشه را مقدم بدانند.

کد N705027

وبگردی