آفتاب

طرح جدید افزایش ظرفیت انتقال گاز راه‌اندازی شد

طرح جدید افزایش ظرفیت انتقال گاز راه‌اندازی شد

با بهره برداری از یک خط لوله جدید انتقال گاز طبیعی در شرقی ترین منطقه کشور، ظرفیت انتقال گاز ایران افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، از ابتدای سال‌جاری تاکنون با بهره‌برداری بخش‌هایی از خط لوله دهم سراسری و ۵ تاسیسات تقویت فشار گاز، ظرفیت انتقال گاز کشور به بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.

بر این اساس هفته گذشته تاسیسات تقویت فشار گاز خیرگو در جنوب کشور و با ظرفیت انتقال روزانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب گازهای ترش پارس جنوبی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

همزمان با راه‌اندازی تاسیسات جدید تقویت فشار گاز، با بهره‌برداری از یک خط لوله جدید انتقال گاز طبیعی در شرقی ترین منطقه کشور، ظرفیت انتقال گاز ایران بار دیگر افزایش یافت.

از این رو، خط لوله ۳۰ اینچی انتقال گاز بیرجند – سربیشه در استان خراسان جنوبی به وسعت تقریبی ۷۳ کیلومتر راه‌اندازی شد تا بهره برداری از این پروژه امکان گازرسانی به برخی از شهرها و روستاهای فاقد گاز در شرق کشور هم فراهم شود.

فرشید دشتی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ساخت این خط لوله انتقال گاز و تاسیسات جانبی آن حدود ۵۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد، گفت: علاوه بر خط لوله ۷۳ کیلومتری، هفت ایستگاه شیر بین راهی، ایستگاه فرستنده و گیرنده توپک و دو ایستگاه حفاظت کاتدیک به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول همچنین از طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی ۸۶ کیلومتر خطوط لوله تغذیه و توزیع گاز به منظور گازرسانی به مشترکان مود و سربیشه خبر داد و افزود: علاوه بر این، برای گازرسانی به این شهرها در شرق کشور ۶ ایستگاه تقلیل فشار درون شهری، برون شهری و حفاظت کاتدیک ساخت و به بهره برداری رسیده است.

کد N705022

وبگردی