آفتاب

رئیس ارتش صهیونیستی: جامعه بین‌الملل نمی‌تواند در درگیری اسرائیل – فلسطین مداخله نکند

رئیس ارتش صهیونیستی: جامعه بین‌الملل نمی‌تواند در درگیری اسرائیل – فلسطین مداخله نکند

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: جامعه بین‌الملل نمی‌تواند در درگیری اسرائیل – فلسطین برای برقراری صلح مداخله نکند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، بنی گانتس، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت که جهان احتمالا مجبور می‌شود تا برای یافتن راه حلی برای درگیری فلسطین – اسرائیل مداخله کند.

وی همچنین تاکید کرد: تل‌آویو ادامه عملیات‌ها در شمال اراضی اشغالی را نمی‌پذیرد.

سخنان بنی گانتس در شرایطی مطرح می‌شود که وی تنها دو هفته تا زمان پایان خدمتش فاصله دارد. وی با اشاره به این مساله که به ایفای نقش خود در مقام ریاست ارتش مقید است، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که عملیات‌ها از سوی فعالان شبه‌نظامی در شمال اسرائیل ادامه یابد و آنها علیه ما اقدام کنند.

گانتس با اشاره به اختلافات رژیم صهیونیستی با تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما در مرحله حساس پیش از انتخابات قرار داریم و من به عنوان فردی که هنوز یونیفورم به تن دارم، نمی‌توانم در این مساله دخالت کنم اما می‌گویم که برگزاری انتخابات برای ما بسیار مهم است و امیدوارم که آنها راهی برای آن پیدا کنند.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی همچنین هشدار داد که این مساله به طور حتم در کانون توجه بین‌المللی قرار می‌گیرد و افزود که هیچ ارتباطی میان درگیری فلسطین – اسرائیل و درگیری‌های داخلی در عراق و لبنان وجود ندارد. وی تاکید کرد: همه می‌دانند که مساله فلسطین مهمترین مشکل است.

بنی گانتس با اشاره به شرایط امنیتی در کشورهای مجاور گفت: نبرد مهمی میان سه گروه وجود دارد. گروه اول سنی‌های افراطی هستند که شامل رقابت میان داعش و القاعده نیز می‌شود. گروه دوم شامل کشورهای میانه‌رو از جمله عربستان، اردن و مصر است. گروه سوم ترکیبی از کشورها از جمله سوریه، لبنان و ایران است. ما شاهد درگیری قریب‌الوقوع میان گروه‌های مختلف هستیم و نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در خصوص تحولات اخیر در بلندی‌های جولان و مرز لبنان سخنانی را مطرح کرد و مدعی شد: ما آماده هستیم.

انتهای پیام

کد N704908

وبگردی