آفتاب
مدیرعامل بانک کشاورزی در سلسله نشست‌های ایام دهه فجر خبر داد:

1600 میلیارد تومان از 1700 نفر طلبکاریم

1600 میلیارد تومان از 1700 نفر طلبکاریم

معوقات مربوط به کشاورزانی است که به دلیل حوادث نمی توانند اقساطشان را پرداخت کنند و در حال حاضر 1600 میلیارد از 1700 نفر که وامهای زیر 1 میلیون داشته اند مطالبه داریم که دولت قرار بود کمک کند تا از محل سود بتوانیم منابع را تامین کرده و به کشاورزان کمک کنیم.

شهیدزاده در سلسله نشستهای وزارت اقتصاد به مناسبت ایام دهه فجر در تشریح عملکرد بانک کشاورزی از همکاری مجلس دولت و صندوق توسعه ملی و جهاد کشاورزی برای کمک به کشاورزان خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی شهیدزاده، مدیرعامل بانک کشاورزی در سلسله نشستهای وزارت اقتصاد به مناسبت ایام دهه فجر در تشریح عملکرد بانک کشاورزی گفت: 6 هزار میلیارد ریال برای توسعه آب خاک و منابع کشاورزی 1000 میلیارد ریال برای کشتهای گلخانه‌ای، 17 هزار میلیارد ریال برای پشتیبانی از گوشت قرمز، 3 هزار میلیارد ریال برای توسعه مناطق محروم با همکاری دستگاههای مجری مجلس، صندوق توسعه ملی و جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است که از طریق منابع ریالی صندوق توسعه ملی با سود مناسب در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. بانک کشاورزی این منابع را طراحی و تخفیف می دهد.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: ما به عنوان بانک تخصصی بانکداری بانک متمرکز را در بانکداری ایران اجرا کردیم و از کشاورزانی که زیر 20 میلیون درخواست وام دارند با حضور در شعبه طی 48 ساعت می تواند تسهیلات را بگیرند. در بانک کشاورزی این امکان وجود دارد که تسهیلات به صورت الکترونیکی پیگیری شوند.

شهیدزاده تصریح کرد: بانک کشاورزی بازوی اجرایی دولت در توسعه بخش کشاورزی و سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و ما باید بیشترین سرمایه را داشته باشیم و در طی مذاکرات دولت و مجلس این قول را گرفته‌ایم که در لایحه خروج از رکود سرمایه ما به 80 هزار میلیارد افزایش پیدا کند.

وی افزود: اگر سرمایه ما افزایش یابد قدرت واقعی ما بالا رفته تا 5 برابر امکان وام دهی ما بیشتر می شود و ما به عنوان بازوی جهاد هر سال بیش از 2 برابر بودجه ای که پیش بینی شده است منابع را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم تا مشکلی در رابطه با بیمه محصولات کشاورزی نداشته باشد.

وی درباره بیمه کشاورزی گفت: این بیمه توسعه زیادی یافته است و از سال 80 توانسته‌ایم زراعت را از 5/2 میلیون هکتار به 8/5 میلیون هکتار برسانیم و کاهش ریسک کشاورزی را در صندوق بیمه محصولات کشاورزی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: از سال 80 تا 93 توانسته‌ایم بخشهای بیمه ای در کشاورزی را توسعه دهیم و در حال حاضر 90 درصد تولیدکنندگان بیمه هستند و باغات ما از 92 هزار هکتار در سال 80 به 502 هکتار در سال جاری زیر پوشش بیمه رسیده است. همچنین افزایش 5/3 برابر در حوزه محصولات دامی داشته ایم.

وی توسعه در طیور را بسیار بالا و تا حدود 95 درصد عنوان کرد و گفت: همه این محصولات تحت پوشش بیمه هستند و در حال حاضر بیمه گران از 715 هزار به 2 میلیون نفر رسیده اند.

ور در خصوص غرامت پرداختی در بیمه کشاورزی عنوان کرد: این مبلغ در سال 80، 484 میلیارد ریال بوده که در سال 93 به 97353 میلیارد رسیده است که بیش از 65 درصد از منابع دریافتی از یارانه های دولت به کمتر از 35 درصد سهم کشاورزان و مردم است.

شهیدزاده گفت: سال آینده 2 برابر سال جاری منابع به بخش کشاورزی پرداخت می شود و امیدواریم بتوانیم نیازهای بخش کشاورزی را پاسخ دهیم.
 
وی از بهبود نظارت در این بانک خبر داد و گفت: ما به عنوان بانک تخصصی بیشتری نیروی متخصص را داریم که می تواند نظارت بر اجرای طرح ها داشته باشد و هر طرحی که تحت نظارت بانک کشاورزی بوده است بهره وری بالاتری داشته است.

مدیرعامل بانک کشاورزی از سرمایه 1500 میلیارد این بانک در حال حاضر خبر داد و گفت: قرار است 25 هزار میلیارد سرمایه به این بخش اضافه شود که در لایحه خروج از رکود مطرح شده است.

وی در پایان در خصوص مطالبات معوق بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: معوقات مربوط به کشاورزانی است که به دلیل حوادث نمی توانند اقساطشان را پرداخت کنند و در حال حاضر 1600 میلیارد از 1700 نفر که وامهای زیر 1 میلیون داشته اند مطالبه داریم که دولت قرار بود کمک کند تا از محل سود بتوانیم منابع را تامین کرده و به کشاورزان کمک کنیم.
کد N704897

وبگردی