آفتاب
رسایی خبر داد:

بررسی تشکیل غیرقانونی هیات تخلفات اداری ریاست جمهوری در کمیسیون اصل ۹۰

بررسی تشکیل غیرقانونی هیات تخلفات اداری ریاست جمهوری در کمیسیون اصل ۹۰

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از بررسی پرونده شکایت تشکیل غیرقانونی هیات رسیدگی به تخلفات اداری ریاست جمهوری در کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آقای اشرفی اصفهانی، رئیس هیات تخلفات ریاست جمهوری اعلام کرده است که چند نماینده حکم انفصال از خدمت دارند، گفت: این موضوع به من چه ارتباطی دارد؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهاراتی مبنی بر حکم انفصال خدمتش، گفت: چه کسی این گزارش را داده است؟ اگر آقای اشرفی اصفهانی گفته باید بگویم حکمی به ما ابلاغ نشده است.

رسایی ادامه داد: هیات تخلفات اداری ریاست جمهوری احکامش سه ساله است و طبق این احکام اگر بخواهند اعضای جدید در این هیات حضور یابند، باید اعضای قبلی استعفا دهند و چون اعضای قبلی این هیات استعفا نداده‌اند، پس از تغییر دولت، آقای نهاوندیان طی احکامی، آقای اشرفی اصفهانی و شوهر خواهر آقای روحانی (یعنی آقای وطنی) را به عضویت در این هیات درآورد.

وی اظهار داشت: مباحث مطرح شده در هیات عالی تخلفات اداری مورد بررسی قرار گرفته و در همین زمینه به کمیسیون اصل ۹۰ نیز شکایت شده است، طبق قانون هیات جدید تخلفات اداری ریاست جمهوری طی یک سال گذشته به صورت غیرقانونی فعالیت کرده و تمامی احکام آنها غیرقانونی محسوب می‌شود، زیرا جایگاهی که افراد در آن قرار گرفته‌اند، غیرقانونی است.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اظهارات اشرفی اصفهانی را دو پهلو خواند و ارائه اطلاعات غلط به خبرنگاران را اقدامی معنی‌دار توصیف کرد و گفت: خبرنگاران از آقای اشرفی اصفهانی که جزو رد صلاحیت‌شدگان انتخابات قبل هستند، این سئوال را بپرسند که چرا در جایگاهی غیرقانونی حضور یافته‌اند!

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات اشرفی اصفهانی و وطنی در هیات تخلفات ریاست جمهوری غیرقانونی است، گفت: این پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ در حال رسیدگی است، زیرا این اقدامات روند غلط کاری محسوب می‌شود. درواقع از هیات تخلفات به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت شده و کمیسیون موضوع را پیگیری خواهد کرد.

رسایی در واکنش به اظهارات وکیل مهدی هاشمی پیرامون محکومیت قطعی نماینده تهران، اظهار داشت: یکی از خبرگزاری‌ها مدتی پیش مصاحبه‌ای به نقل از وکیل آقای مهدی هاشمی منتشر کرد که پس از یک ساعت، خبر را از دسترس خارج کردند، طی آن خبر وکیل آقای مهدی هاشمی ادعا کرده بود که بنده به دلیل توهین به مقدسات و مسائل مالی، محکومیت قطعی دارند که در همین جا تاکید می‌کنم این موضوع کذب محض است. البته بنده از وکیل آقای هاشمی شکایت کردم و موضوع در حال رسیدگی است.

وی اظهار داشت: آقای هاشمی، روحانی، انصاری و خاتمی در جلساتی اعلام کردند که نباید ۱۰-۱۵ نفر از نمایندگان بلغ ما بلغ دور بعد به مجلس راه یابند که یکی از آنها رسایی است، به همه آنها بگویید که من دور بعد محکم تر از امروز در انتخابات شرکت خواهم کرد.

کد N704851

وبگردی