آفتاب
با حضور ۱۳۵۷ دانش آموز/

گلبانگ انقلاب در مشهد طنین انداز شد

گلبانگ انقلاب در مشهد طنین انداز شد

مشهد- دانش آموزان مشهدی با حضور در میدان شهدای این شهر با حضور استاندار و مسئولان محلی گلبانگ انقلاب و شعار استقلال و آزادی را طنین انداز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، تعداد یک هزار و ۳۵۷ دانش آموز با تجمع در میدان شهدا همزمان با سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایرانن با حضور استاندار گلبانگ انقلاب را طنین انداز کردند و یاد و خاط این واقعه تاریخی را گرامی داشتند.

استاندار خراسان رضوی در روز یکشنبه در مراسم گلبانگ انقلاب و در جمع دانش آموزان مشهد در میدان شهدا بیان کرد: حضرت آیت الله خمینی(ره) با شعار استقلال، آزادی و عدالت‌خواهی نهضت خود را آغاز کردند.

علیرضا رشیدیان با بیان اینکه مجاهدت های این عالم فزانه و مبارزات ایشان در طی دهه های گذشته با ندای عدالت خواهی و استقلال و موجی از بیداری در سراسر جهان را پدیدار کرد افزود: امروز شعار نه شرقی، نه غربی و استقلال که از نهضت بنیانگذار انقلاب سرچشمه می گیرد به منصه ظهور رسیده و جاودانه شده است.

وی با تشریح وقایع انقلاب ادامه داد: امروز حرکت تاریخی ملت ایران در سی‌ و شش سال پیش و آن دوران باشکوه زنده شد.

وی ادامه داد: دستاورد ها و برکاتی که امروز مردم ایران و سایر ملت های مظلوم و ستمدیده جهان شاهد آن هستند از ۱۵ خرداد  سال ۱۳۴۲ آغاز شد و در انقلاب ۵۷ به اوج خود رسید.

وی افزود: ورود امام و استقبال بی نظیر و همراهی مردم کشور را وارد مرحله جدید کرد و در نهایت موجب سرنگونی و پایان دوران ظلم و تابش نور امید بر دل مردمان و مسلمانان جهان شد.

دشمن تاب دیدن استقلال انقلاب اسلامی را ندارند

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ایجاد نظامی متکی بر ارزش‌های دینی توسط امام راحل و ندای ظلم ستیزی ایشان موجب جذب بسیاری از مظلومان جهان شد ادامه داد: به همین دلیل استکبار جهانی و دشمنان اسلام از همان ابتدا کینه توزی خود را آغاز کرده و با به راه انداختن موج ترور و سپس جنگ تحمیلی و حمایت از منافقان و در حال حاضر نیز با اعمال فشار های سیاسی و اقتصادی مبارزه را با اسلام و انقلاب اسلامی آغاز کردند.

وی تأکید کرد: دشمن از آنجا که تاب و تحمل شعار استقلال و آزادی را ندارد و می خواست که همچنان کشور ایران به طور کامل به آنها وابسته شود سعی در دخالت دارد.

وی با اشاره به اینکه استقلال و خودباوری منشأ تحول بزرگی در کشور ما شد و به فرموده مقام معظم رهبری نخبگان ایرانی حرکتی کوبنده در برابر فشارها و تحریم‌های دشمنان داشتند افزود: امروز شاهد پیشرفت های چشمگیر ایران اسلامی در تمامی حوزه ها هستیم.

کد N704765

وبگردی