آفتاب
سالاری:

دانش آموزان بیشترین نقش را در تحقق اهداف انقلاب اسلامی دارند

دانش آموزان بیشترین نقش را در تحقق اهداف انقلاب اسلامی دارند

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: دانش آموزان در تحقق اهداف انقلاب بیشترین نقش را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری صبح یکشنبه در آیین گلبانگ انقلاب در دبیرستان شهیده سهام خیام بوشهر با گرامیداشت این روز و تبریک دهه مبارکه فجر، اظهار داشت: انقلاب ایران چهار هدف مهم داشته که دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه در تحقق آنها بیشترین نقش را دارند.

وی بیان کرد: شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، اهداف مهمی داشته که به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب، به پیروزی رسید. وی افزود: اهداف انقلاب تحقق چهار کلمه استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است.

استاندار بوشهر به شرح این اهداف برای دانش آموزان پرداخت و اظهار کرد: بیشترین تاکید من برای دانش آموزان، مساله استقلال کشور است.

سالاری ادامه داد: استقلال یعنی کمتر شدن وابستگی و اتکا به دیگران؛ ولی این امر به معنای قطع ارتباط با دیگران نیست اما باید حتی المقدور نیازمندیها را از درون حل کنیم.

وی اضافه کرد: وظیفه دانش آموزان در تحقق استقلال کشور سنگین است و دانش آموزان با خوب درس خواندن و تولید علم و دانش در این راستا سهم خود را محقق کنند.

استاندار بوشهر گفت: همانگونه که دانش آموزان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش داشتند در تحقق اهداف انقلاب نیز نقش موثر دارند.

سالاری تصریح کرد: مردم انقلاب کردند تا در تعیین سرنوشت خود تعیین کننده باشند و امروز با برپایی انتخابات، قانونگذاران مجلس شورای اسلامی و مجری این قانون را انتخاب می‌کنند و این به معانی اجرای قانون و آزادی سیاسی است که نهایتا منجر به جمهوریت نظام می شود.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی که قانونگذاران و تصمیم گیران آن قانون را پیاده می کنند و این هدف انقلاب اسلامی ایران بود که در مسیر این اهداف با پشتیبانی مردم گام براشته و اهداف خود را به اجرا درمی‌آورد.

استاندار بوشهر بیان کرد: دانش آموزان در این مسیر، نقش اساسی دارند تا به کمک آنها اهداف به حد اعلا به وقوع بپیوندد و نتایج انقلاب روز به روز بیشتر تحقق یابد.

سالاری با بیان اینکه از برنامه های حوزه آموزش و پرورش تا حد فراتر از توان نیز حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: مطمئنم با حل مسایل و دغدغه معلمان، فرهنگیان و دانش آموزان، شرایط توفیق در تحصیل دانش اموزان، فراهم می‌شود که نتیجه آن، آینده بی بدیل جامعه خواهد بود پس در این راه از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

در این آیین با حضور استاندار بوشهر، معاونین وی و مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، همزمان با ورود امام خمینی (ره) به وطن ایران اسلامی، بانگ انقلاب نواخته شد.

کد N704764

وبگردی