آفتاب
فرمانده سپاه ناحیه چناران:

۱۳۴ برنامه فرهنگی به مناسبت دهه فجر در چناران برگزار می شود

۱۳۴ برنامه فرهنگی به مناسبت دهه فجر در چناران برگزار می شود

مشهد- فرمانده سپاه ناحیه چناران از برگزاری ۱۳۴ برنامه فرهنگی با همکاری کمیته های مختلف ستاد بزرگداشت دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مجید آذر کیش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برنامه های دهه فجر امسال از کیفیت و تنوع خاصی برخوردار است و در اجرای برنامه ها سلیقه ها و روحیه های تمامی اقشار جامعه به خصوص جوانان مد نظر قرار گرفته است.

وی در تشریح برنامه های دهه فجر گفت: دیدار با ائمه جمعه، برپایی نشست بصیرتی و نهضت روشنگری، برپایی نمایشگاه دهه فجر، افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی، تجلیل از بسیجیان نمونه ادارات، اعزام بسیجیان به اردوهای زیارتی و سیاحتی، افتتاح پایگاه های مقاومت و تجلیل از کشاورزان نمونه اقتصاد مقاومتی از جمله این برنامه ها است.

وی یادآور شد: برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف، کوهپیمائی بسیجیان فرهنگی، اجرای سخنرانی در مدارس با موضوع دهه فجر، برگزاری ادعیه در طول دهه فجر، سرکشی از خانواده های معظم شهداء، عطرافشانی مزار شهدا، نشست بزرگ میقات الصالحین و حضور گسترده بسیجیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن را از دیگر جمله برنامه های دهه پر برکت فجر در این شهرستان است.

فرمانده سپاه ناحیه چناران حضور مردم در روز ۲۲ بهمن ماه را نمایش اقتدار و عزم ملی ایران اسلامی در برابر دنیای استکبار خواند و افزود: انتظار می رود اقشار مختلف بسیج باری دیگر پیمان عملی خود را با ارزش ها و آرمان های امام امت و انقلاب اسلامی به منصه ظهور بگذارند.

سرهنگ آذر کیش افزود: گرامیداشت دهه فجر  به معنای تجدید میثاق با عظمت امام امت و شهدای انقلاب اسلامی است.

 وی تصریح کرد:  هدف از گرامیداشت دهه فجر این است که نسل های دوم و سوم انقلاب که آن ایثارگری هاو جان فشانی را ندیدند با حال و هوای آن ایام آشنا شوند و دریابند که برای استقرار نظام اسلامی چه زحمات و جان فشانی هایی صورت گرفته است.

وی  افزود: ما وظیفه داریم با گرامیداشت دهه فجر ارزش های انقلاب اسلامی را در فضای افکار عمومی جهان گسترش دهیم  و انقلاب اسلامی را  به عنوان الگوی بیداری و استقلال و آزادی در سطح بین المللی مطرح کنیم.

وی در خصوص نقش امام خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امام به عنوان معمار انقلاب در بیداری مردم ایران نقش تعیین کننده ای داشتند و امام ثابت کرد بدون استفاده از حرکت های مسلحانه می شود انقلابی به این عظمت را  مدیریت کرد و یک نظام شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله  را از اعتبار  ساقط کرد و انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و نتیجه این بیداری عمومی که حضرت امام آن را ایجاد کرده بود ادامه مسیر انقلاب و گذر از گذرگاه های سخت مثل جنگ تحمیلی و حرکت های معاندین و منافقین این نظام شد.

آذر کیش تصریح کرد: از دستاورد دیگر پیروزی انقلاب اسلامی را فروپاشی شوروی سابق بود که قبل از پیروزی انقلاب، قدرت بین دو بلوک غرب و شرق تقسیم شده بود ولی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این ابهت شکسته شد و حاکمیت سلطه ستیزی در مقابل سلطه گری و سلطه پذیری را به عنوان یک نظریه حاکمیتی در سطح جهان مطرح کرد.

وی گفت: در حال حاضر نیز که  تحریم ها و مسائل هسته ای را علیه ما مطرح می کنند به این دلیل است که ایران تفکر سلطه پذیری را قبول ندارد و حاکمیت سلطه سیتزی را در دستور کار خود قرار داده است که این از بزرگترین دستاورد های انقلاب اسلامی است.

سرهنگ آذر کیش در ادامه به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: حاکمیت اسلامی بدون پشتوانه مردمی معنا ندارد زیرا  حضرت علی(ع) نیز با اینکه ولایتی الهی داشتند به دلیل عدم حمایت مردم ۲۵ سال خانه نشین شدند.

وی گفت: حضرت علی(ع) نتوانستند حکومت اسلامی را بعد از پیامبر ادامه دهند و زمانی که مردم به حضرت علی (ع) روی آوردند و درخواست حاکمیت اسلامی از امیر المومنین را  کردند آن زمان حضرت علی حکومت اسلامی را تشکیل دادند و لذا تحقق حکومت اسلامی تنها با حمایت و نقش مردم محقق می شود.

کد N704749

وبگردی