آفتاب
/نقش عالمان دینی در تبیین اندیشه‌های امام (ره)/

راستگو: اندیشمندان و عالمان دینی ذره‌ای از اصول امام راحل کوتاه نیایند

راستگو: اندیشمندان و عالمان دینی ذره‌ای از اصول امام راحل کوتاه نیایند

رییس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: انقلاب ما همچون کودکی است که نیازمند توجه است. برای اینکه این کودک به رشد و بلوغ برسد باید همه با هم همکاری کنند تا این کودک نوظهور به سرانجام برسد نه اینکه بعد از انقلاب هر کسی به دنبال کار خود برود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن راستگو در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه اکنون که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم باید یک بازنگری بر رفتارهای خود در این 37 سال داشته باشیم، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با یک اندیشه ناب اسلامی وارد این میدان شد و تمام برنامه‌ها و نظرات امام مبتنی بر اصول اسلامی بود.

رییس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: در این میان خطبا، اندیشمندان و دانشمندان زیادی هم بودند که برای رسیدن امام به این امر کمک کردند و پایاپای انقلاب فعالیت نمودند، اما آنهایی که در راستای انقلاب در مراکز فرهنگی و آموزشی فعالیت می‌کنند باید بدانند که همواره در راستای ترویج اندیشه‌های امام گام بردارند و ذره‌ای از اصول این بزرگوار کوتاه نیایند.

رییس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: تمام مراکز علمی، فرهنگی و دینی ما و حتی علمای دینی باید در اندیشه‌ها و کارهای خود بازنگری داشته باشند و نباید با خودمان و انقلاب تعارف داشته باشیم. اگر واقعا در نهاد یا ارگانی ضعف یا مشکلی است باید برطرف شود تا به آن اندیشه‌های ناب امام برسیم.

راستگو تصریح کرد: ما باید در تمامی مراکز علمی و فرهنگی به فکر تبیین و ترویج اندیشه‌های امام راحل باشیم. متاسفانه در یکسری از اصول انقلاب یا ما کوتاهی کرده‌ایم یا اینکه دشمنان کارشکنی کرده‌اند و ما از آن اهداف اولیه انقلاب در جاهایی فاصله گرفته‌ایم که ان‌شاءالله دیگر از اینگونه فاصله‌ها نداشته باشیم.

رییس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: ما همگی باید برای رسیدن به آن اندیشه‌های ناب انقلاب حرکت کنیم و فقط نباید این وظیفه خطیر را به عهده دولتمردان بگذاریم. در این 37 ساله خیلی از کشورها خواستند که نقش انقلاب ما را کم‌رنگ کنند، ولی این ما بودیم که با تمام توان و کارهای فرهنگی در مقابل آنها ایستادیم.

وی در پایان گفت: عالمان دینی و مراکز فرهنگی ما برای اینکه بتوانند آن اندیشه‌های ناب انقلاب را گسترش دهند باید همچون گذشته در راستای اندیشه‌های امام حرکت کنند و قدردان خون تمام شهدای انقلاب و دفاع مقدس باشند تا در این مسیر دچار انحراف و خطا نشوند.

انتهای پیام

کد N704555

وبگردی