آفتاب
ابوترابی فرد در مراسم یوم الله 12 بهمن عنوان کرد:

تقویت سرمایه اجتماعی انقلاب در ملل‌اسلامی/ اقتصاد مقاومتی اولویت کشور

تقویت سرمایه اجتماعی انقلاب در ملل‌اسلامی/ اقتصاد مقاومتی اولویت کشور

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سرمایه اجتماعی ابتدای انقلاب امروز به کشورهای اسلامی منطقه تسری یافته است، گفت: سرمایه اجتماعی انقلاب امروز اقتدار غرب را به زانو درآورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت یوم الله 12 بهمن در حرم مطهر امام خمینی(ره) با بیان اینکه انقلاب اسلامی به عنوان میراث استثنایی امام منادی امت اسلام است، اظهار داشت: امام(ره) با الهام از آموزه های حیات بخش اسلام و با تکیه بر معارف غنی قرآن و عترت به عنوان یک سیاستمدار فقیه، فیلسوف و حکیم جهان اسلام بنای انقلابی را نهاد که بر رکن حیاتی اسلام استوار بود.

وی افزود: رکن نخست اندیشه سیاسی امام(ره) در بازگشت به هویت اسلامی و آموزه های قرآن و عترت در راستای افزایش اقتدار امت اسلام و تضمین دنیا و آخرت آنها بود.

ابوترابی تاکید کرد: در اندیشه سیاسی تربیت یافته مکتب امام(ره)، قرآن و عترت راه بازگشت به هویت دینی را برای افزایش اقتدار امت اسلام هموار می کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رکن دوم در اندیشه سیاسی امام(ره) ایستادگی در برابر نظام سلطه و قداره بندان معاصر دنیا بود، گفت: امام(ره) در این حقیقت پای می‌فشرد که باید امت اسلام در صفوف متحد در برابر زیاده خواهی قداره بندان جهان با الهام از آموزه های اسلام بایستند و از منافع ملی و امت اسلام حراست کنند.

وی با بیان اینکه امروز میراث امام (ره)، انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی است که در مسیر تعریف شده از سوی امام (ره) با اقتدار گام برمی دارد، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی تجربه جدیدی را در دنیای امروز و در صحنه مقابله با شرک و کفر تجربه می‌کند.

ابوترابی فرد افزود: دنیای اسلام امروز شاهد تغییر موازنه قوا به نفع آرمان‌های امام(ره) و پیروان اندیشه الهی اوست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انقلاب های اخیر منطقه و مقاومت ملل اسلامی، اظهار داشت: ملت‌های عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، فلسطین و ملل مسلمان در منطقه امروز شاهد تحقق آرمان‌های الهی امام(ره) و اندیشه‌های او در متن حیات سیاسی خویش هستند.

وی با اشاره به رویداد تاریخی 12 بهمن 57 تاکید کرد: در 12 بهمن و با حضور امام (ره) در قلب ملت ایران و در متن جامعه انقلابی، حرکت ملت به سوی شکل‌گیری جمهوری اسلامی و نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های دین، آغاز شد.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه هیچ سیاستمداری فکر نمی‌کرد در طول کمتر از 4 دهه انقلاب اسلامی با گذر از چالش‌های سخت و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها امروز در این جایگاه فاخر و موقعیت برجسته اجتماعی قرار گیرد، اظهار داشت: هیچ کسی نمی پنداشت انقلاب اسلامی در برابر زیاده خواهان مستکبر با قدرت از مرزها عبور کند و در قلب امت اسلامی راه را برای شکل گیری یک جبهه مقاوم اسلامی هموار سازد.

نایب رئیس مجلس افزود: هیچ سیاستمداری فکر نمی کرد که دفاع مقدس مبدل شود به سکوی پرواز ملت ایران به سوی قله‌های بلند و آرمان‌های امام(ره) و رهبری و هیچ سیاستمداری گمان نمی‌کرد تحریم‌های سخت استکبار با مدیریت آمریکا و همسویی اتحادیه اروپا مبدل شود به یک فرصت برای تبدیل جمهوری اسلامی به یک قدرت موثر و بالنده در منطقه.

وی ادامه داد: امروز دنیای اسلام شاهد تجربه‌های لذت‌بخش و افتخارآفرین الهام گرفته از اندیشه‌های امام (ره) است.

ابوترابی فرد خطاب به ملت ایران، گفت: شما در پرتو مقاومت و ایستادگی خود سوریه را به نماد شکست آمریکا و متحدین آن در منطقه تبدیل کرده‌اید و در سایه گام برداشتن شما در سیره امام (ره) است که بازوان رهبر انقلاب یعنی حزب الله لبنان امروز سیلی سختی به صیهونیست‌ها می زند.

نایب رئیس مجلس افزود: در سایه استقامت ملت ایران، در راه نورانی امام(ره) و نقشه راه ترسیم شده رهبری انقلاب، امروز یمن به فریاد بلند ملت عرب در برابر مزدوران آمریکا در منطقه تبدیل شده است.

وی گفت: ایستادگی مردم ایران بود که مردم غزه مشتی پولادین به سینه اسرائیل و جبهه صهیونیست کوبید.

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه امروز همزمان با حضور شما در جشن پیروزی انقلاب، ملت‌های مسلمان منطقه در جشن پیروزی در برابر استکبار حاضر شده اند، گفت: میراث امام(ره) امروز در قلب ایران شرایط جدیدی را تجربه می کند. ملت با تبدیل تهدید تحریم به فرصتی بزرگ به اقتصاد مبتنی بر تولید روی نهاده است و راه را برای شکل‌گیری یک حماسه سیاسی هموار ساخته است.

نایب رئیس مجلس افزود: در اوج فشار بیگانگان، انقلاب اسلامی نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی به سوی آرمان‌های بلند امام (ره) در حرکت است. ایران اسلامی نماد امنیت و اقتدار در برابر کشورهایی است که از همه توان خود برای خلق ناامنی در منطقه بهره می گیرند.

وی موضع اقتداری ایران را در برابر جبهه استکبار، موضع بلند و مستحکمی عنوان کرد و گفت: اخیرا یکی از سناتورهای آمریکا در مجلس سنای این کشور، گفت آمریکا در مذاکره با ایران در موضع ضعف قرار دارد و در مذاکرات فاقد موضع قدرت است.

ابوترابی فرد تاکید کرد: این سناتور آمریکایی که از همه ظرفیت شورای امنیت سازمان ملل ، کنگره آمریکا، رئیس جمهور آمریکا، اتحادیه اروپا برای تحمیل سخت‌ترین تحریم‌ها به منظور توقف چرخ اقتصادی ایران دریغ نمی کند، امروز می گوید آمریکا در مذاکره با جمهوری اسلامی ایران در موضع ضعف قرار گرفته است که در واقع این نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی و تداوم راه نورانی امام (ره) است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی موضع قدرت جمهوری اسلامی در برابر جبهه استکبار را برآمده از لبیک به سخنان الهام‌بخش رهبر انقلاب دانست و گفت: این موضع برآمده از خون شهدای انقلاب اسلامی ، وحدت ملی، قدرت علمی جمهوری اسلامی و امنیت ایران در منطقه است؛ چرا که امروز کشور ما نه تنها به نماد امنیت جنوب غرب آسیا تبدیل شده است بلکه الهام بخش امنیت برای کشورهای منطقه است.

وی افزود: این جایگاه ثمره ایستادگی در راه امام (ره) و حرکت در سیره روشن بنیانگذار جمهوری اسلامی است که رهبری انقلاب امروز پرچمدار آن فقید در دنیای معاصر است. باید راه امام (ره) را شناخت و با اقتدار تداوم بخشید تا فتح قله های پیروزی حاصل شود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه امام (ره) با تکیه بر نیروی انسانی و مدیریت استراتژیک راه را برای تبدیل سرمایه انسانی به سرمایه اجتماعی هموار کرد، گفت: امام (ره) از ملت ایران یک سرمایه اجتماعی ساخت تا راه را برای اقتدار ملی هموار کند. تداوم راه امام (ره) نقطه افزایش سرمایه اجتماعی ایران و اسلام است.

نایب رئیس مجلس افزود: در 22 بهمن 57 سرمایه اجتماعی در دست‌های متحد با هم مردم خلاصه می شد اما امروز این سرمایه اجتماعی در پیوند با ملت‌های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، بحرین و یمن قرار دارد.

وی تاکید کرد: سرمایه اجتماعی امروز یک تغییر و تحول ماهوی کرده است و این سرمایه در راه آموزه های اسلام و آرمان های امام (ره) اقتدار غرب را به زانو درآورده است و برای ملل اسلامی یک قدرت استثنایی در برابر قدرت شیطان را خلق کرده است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه تا دیروز اسرائیل کشورهای منطقه را تهدید می کرد و حتی در زمانی طی 6 روز خاک فلسطین اشغالی را دو برابر کرد، گفت: امروز می بینیم که اسرائیل از سوی مقاومت اسلامی مورد تهدید قرار می‌گیرد و تهدید خود را در یک عملیات راهبردی اجرایی می سازد و اسرائیل را با عجز و وادادگی مجبور به سکوت می کند. //////

وی با بیان اینکه باید برای فتح قله های بلند از این سرمایه بهره گرفت، تاکید کرد: ملت باید برای تبدیل شدن جمهوری اسلامی به یک قدرت اقتصادی از ظرفیت خود بهره ببرد و اولویت کشور را رشد و شکوفایی عرصه‌های اقتصادی و ریشه کن کردن فقر قرار دهد.

نایب رئیس مجلس افزود: می توانیم با تکیه بر امنیت خود و با الهام از سرمایه نیروی انسانی و منابع خود راه را برای شکل‌گیری یک اقتصاد دانش بنیان و نه اقتصاد مبتنی بر نفت هموار کنیم، اقتصادی که بتواند قطرات نفت را به فرآورده های بالایی تبدیل کند و ایران را به یک کارخانه تولید کالا تبدیل سازد.

ابوترابی فرد با اشاره به مدیریت مصرف از سوی ملت ایران برای تحقق یک اقتصاد مقاومتی، گفت: اولویت امروز کشور خلق اقتصاد مقاومتی و تبدیل ایران به یک کشور ثروتمند است.

وی ابراز امیدواری کرد: دولتمردان با الهام از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، راه را برای افزایش قدرت اقتصادی ملت ایران و برون رفت از تنگناها هموار کند و با تکیه بر قدرت درونی ملت و با استفاده از سرمایه‌های بالفعل در برابر زیاده خواهان بایستد.

 

 

 

 

کد N704542

وبگردی