آفتاب
عزیزی در نطق میان دستور خواستار شد؛

رئیس جمهور با اجرای طرح تقسیمات کشوری مشکلات مردم چهار محال و بختیاری را برطرف کند

رئیس جمهور با اجرای طرح تقسیمات کشوری مشکلات مردم چهار محال و بختیاری را برطرف کند

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تقسیمات کشوری خواستار به جریان انداختن این طرح از سوی رئیس جمهور شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا عزیزی نماینده اردل و فارسان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: یادمان باشد که مهمترین درس انقلاب حفظ وحدت و همدلی و آرام کردن فضای سیاسی برای نیل به پیشرفت و اعتلا بر پایه مردم‌سالاری دینی، استقلال و عدم وابستگی به غرب و شرق با پیروی از ولی فقیه است.

وی با بیان این‌که من از سرزمین مشروطه‌خواهان و صف‌شکنان تیپ قمر بنی‌هاشم (ع) و سرزمین آب و آیینه و آفتاب چهارمحال بختیاری هستم، گفت: سرزمین من نیاز به ترحم ندارد بلکه طالب حقی است که شایستگی آن را دارد. مردم سرزمین من می‌خواهند بدانند که علت تبعیض‌ها چیست و چرا مناطق محروم ما باید تاوان پیشرفت و توسعه چند استان نورچشمی را بپردازند؟

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مردم حوزه انتخابیه‌اش، اظهار کرد: از بیکاری و گرانی یا افسردگی جوانان بگویم یا از ورشکسته شدن شیلات داران و به تاراج رفتن آب و خشکی چشمه‌های حوزه انتخابیه‌ام؟

وی با بیان این‌که ذکر مشکلات دلیل بر آن نیست که کاری انجام نشده است، اظهار کرد: اما آنچه که انجام شده است و آنچه که بر جای مانده است، قابل مقایسه نیستند.

عزیزی در ادامه با بیان این‌که حق مردم حوزه انتخابیه من با چهار شهرستان و محرومیت بسیار به عنوان وسیع‌ترین حوزه انتخابیه کشور با داشتن دو نماینده در مجلس شورای اسلامی ضایع شده است، خطاب به نمایندگان مجلس و رئیس مجلس، خاطرنشان کرد: اگر قرار بود که به مشروطه‌خواهان یک نماینده اضافه شود باید بدانیم و بدانند که اولین مشروطه‌خواهان بختیاری‌های غیوری بودند که تهران را فتح کردند.

وی با انتقاد از رأی ندادن نمایندگان مجلس به یک فوریت طرح اصلاح جداول حوزه انتخابیه، گفت: از همه نمایندگان عزیز مجلس و کمیسیون شوراها تقاضا می‌کنم که این طرح را سریعاً در صحن علنی مجلس مطرح کنند تا با رأی قاطع خود محرومان منطقه چهارمحال و بختیاری را به حقشان برسانند.

نماینده مردم اردل و فارسان در ادامه ضمن تشکر از اقدام دولت در تخصیص 50 میلیارد تومان برای اتمام راه کارون 4 در تذکری خطاب به رئیس جمهور، تصریح کرد: از رئیس جمهور تقاضا دارم که با جریان انداختن طرح تقسیمات کشوری مشکل مردم حوزه انتخابیه من را برطرف نمایند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام گرفته از سوی وزارت بهداشت از سوی حوزه انتخابیه‌اش از وزیر بهداشت خواستار راه‌اندازی بیمارستان کوهرنگ و اعطای مجوز دانشکده داروسازی شد.

عزیزی با اشاره به اقدامات انجام گرفته شده از سوی وزارت نفت در گازرسانی به برخی از مناطق استان چهارمحال و بختیاری خواستار تسریع در گازرسانی به مناطق فاقد گاز در استان چهارمحال و بختیاری شد.

نماینده مردم اردل و فارسان همچنین با بیان این‌که از تمام اعضای هیأت دولت به ویژه وزیر آموزش و پرورش تقاضای رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان را دارم خطاب به وزرای راه و شهرسازی و نیرو و رئیس بانک مسکن خواستار رسیدگی حل مشکلات مسکن مهر استان چهار محال و بختیاری شد.

وی همچنین با انتقاد از عملکرد نماینده پارلمانی اوقاف در استان چهار محال و بختیاری طی تذدکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: متأسفانه نماینده پارلمانی اوقاف به هیچ کدام از وعده‌هایی که برای کمک به مساجد و امامزاده‌های حوزه انتخابیه داده بود عمل نکرده است و این اقدام موجب بدنامی این ارگان مقدس شده است.

عزیزی در ادامه در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار رسیدگی وزارت ورزش و جوانان نسبت به تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه انتخابیه‌اش و احداث سالن‌های ورزشی در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری شد.

نماینده مردم اردل و فارسان در پایان با اشاره به اقدامات انجام گرفته شده از سوی راه و شهرسازی در خصوص توسعه و بهسازی راه‌های استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از وزیر محترم راه و شهرسازی به دلیل توسعه و بهسازی راه‌های و رفع تعدادی از نقاط حادثه‌خیز حوزه انتخابیه‌ام تشکر می‌کنم اما اعلام می‌کنم که برخی از جاده‌های استان چهار محال و بختیاری نیاز به مساعدت بیشتری دارد.

انتهای پیام

کد N704496

وبگردی