آفتاب
ابوترابی در حرم امام(ره):

مقاومت اسلامی رژیم صهیونیستی را به سکوت وادار کرده است

مقاومت اسلامی رژیم صهیونیستی را به سکوت وادار کرده است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دنیای اسلام شاهد تغییر موازنه قوا به نفع آرمان‌های انقلاب و مقاومت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد صبح امروز در سخنرانی خود در حرم حضرت امام (ره)‌ با اشاره به این‌که اندیشه سیاسی امام در بازگشت به هویت اسلامی و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی نظام سلطه مبتنی بود،‌ خاطرنشان کرد: امام (ره) بر این حقیقت پای می‌فشرد که امت اسلامی در یک صف یکپارچه باید در برابر زیاده‌خواهی سلطه‌گران مقاومت کنند.

وی در ادامه افزود: امروز انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی که میراث امام خمینی (ره) است در این مسیر با اقتدار گام برمی‌دارد، ما امروز شاهد تغییر موازنه به نفع مقاومت اسلامی و آرمان‌های امام هستیم.

ابوترابی همچنین با اشاره به این‌که در 12 بهمن 57 هیچ سیاستمداری فکر نمی‌کرد ایران از چالش‌های سختی عبور کرده و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کند و در اوج اقتدار سیاسی و دفاعی قرار گیرد،‌ اظهار کرد: هیچ سیاستمداری گمان نمی‌کرد که جنگ تحمیلی به سکوی پرش ملت ایران تبدیل شود. هیچ سیاستمداری گمان نمی‌کرد تحریم‌های استکبار به یک فرصت برای کشورمان تبدیل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در پرتو مقاومت ملت ایران است که امروز سوریه به نماد شکست آمریکا و متحدان او تبدیل شده و در سایه حرکت در مسیر امام (ره) است که سیلی حزب‌الله لبنان به صورت سیاه صهیونیست‌ها زده شده است و ملت‌های مسلمان در جشن پیروزی خود بر مزدوران و استکبارگران به سر می‌برند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انقلاب اسلامی اکنون نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی است، گفت: دشمنان همه امکانات خود را به کار برده‌اند تا ایران را ناامن کنند اما اکنون ایران نماد امنیت و اقتدار است. به گونه‌ای که رابرت منندز سناتور آمریکایی اعلام می‌کند که آمریکا در مذاکرات با ایران در موضع ضعف قرار دارد. اکنون جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات گروه 1+5 در یک موقعیت فاخر از اقتدار قرار دارد. این اقتدار برآمده از تداوم راه امام و لبیک به سخنان رهبری، خون شهدا وحدت ملی و انسجام اسلامی، قدرت علمی و امنیت کشور است. ایران اکنون الهام بخش امنیت و اقتدار برای ملت‌های مسلمان است. این جایگاه ثمره ایستادگی در راه امام است. ما باید راه امام را بشناسیم و آن را با اقتدار تداوم ببخشیم.

ابوترابی همچنین گفت: در اندیشه سیاسی امام بعد از خدای متعال ملت بزرگ ایران و ملل اسلامی قرار دارد. امام (ره) با تکیه بر مدیریت استراتژیک نیروهای انسانی راه را برای تبدیل سرمایه انسانی به یک سرمایه بزرگ اجتماعی هموار کرد. امروز افزایش سرمایه اجتماعی ملت ایران و ملل اسلامی تداوم راه امام (ره) محسوب می‌شود. امروز سرمایه اجتماعی ما تحول یافته و در پیوند با ملت‌های عراق،‌ سوریه، لبنان، فلسطین، بحرین، یمن و سایر ملل اسلامی تعریف می‌شود. اکنون این سرمایه بزرگ اجتماعی اقتدار غرب را به زانو درآورده است.

وی در همین رابطه افزود: در گذشته رژیم صهیونیستی ملت‌های مسلمان را تهدید کرده و بخش‌هایی از کشورهای اسلامی را هم اشغال کرد. اما امروز این رژیم از سوی مقاومت اسلامی مورد تهدید قرار می‌گیرد و حزب‌الله عملیات نظامی موفقیت‌آمیزی را علیه آنها اجرا می‌کند و این رژیم با ناتوانی مجبور به سکوت می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که برای تبدیل شدن ایران به یک قدرت مهم اقتصادی باید از تمام ظرفیت خویش بهره بگیریم،‌ گفت: اولویت اول ما باید تبدیل ایران به یک قدرت بزرگ اقتصادی و ریشه کن کردن فقر باشد. ما باید با استفاده از فناوری‌های علمی،‌ منابع عظیم و نیروی انسانی راه را برای شکل‌گیری اقتصاد دانش بنیان هموار کنیم.

وی در پایان با اشاره به این‌که اقتصاد دانش بنیان قطرات نفت را به فرآورده‌هایی با ارزش افزوده بسیار بیشتر تبدیل می‌کند، گفت: ملت هم باید با مدیریت صحیح مصرف مسئولان را در خلق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

انتهای پیام

کد N704450

وبگردی