آفتاب
آقامحمدی در نطق میان دستور،

وزارت اقتصاد با فراریان مالیاتی برخورد کند

وزارت اقتصاد با فراریان مالیاتی برخورد کند

یک نماینده اصولگرای مجلس از دستگاه قضا در برخورد با فساد اقتصادی تشکر کرد و از وزارت اقتصاد خواست تا با فراریان مالیاتی که اسامی آنها بیش از 300 نفر است برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم آقامحمدی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن گرامیداشت آغاز دهه فجر اظهار کرد: زمانی که ایران در فقر بود پزشکان بنگلادشی ما را مداوا می‌کنند دانشگاه و صنعت ما نابالغ بود و نظام کاپیتولاسیون بر ما حاکم بود . امام آمد و با انقلاب اسلامی به ما استقلال و آزادی و عزت و اعتماد به نفس داد و مستکبران را تحقیر کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطر نشان کرد: ضمن تشکر از دستگاه قضا در برخورد با فساد اقتصادی صاحب‌منصبان، امرازادگان، آقازادگان و رانت‌خواران مفت‌خور از هر طیف و گروه استمرار برخورد ساختارمند و عادلانه و بدون تبعیض با مفسیدن اقتصادی بخصوص دانه درشت‌ها را خواستاریم.

وی تصریح کرد: فساد صاحب منصبان و آقازادگان در زمان امام علی (ع) سبب شورش فاسد شدگان و در حقیقت انقلاب ظلم و ظالمان علیه عدالت شد و لذا اگر فساد ریشه کن نشود ریشه انقلاب را خواهد کند و ظلم و ستم به جامعه باز خواهد گشت.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس افزود: چرا به جای آن که هر روز موضوع تحریم‌ها و عدم فروش نفت را عامل مشکلات کشور ذکر کنیم مدیریت درست بر منابع خود و برخورد با مفاسد را جدی نمی‌گیریم؟ چقدر نفت صادر می‌کنیم که عدم فروش یا کاهش قیمت آن را فاجعه بدانیم.

آقامحمدی ادامه داد: اگر تدبیر درستی می‌کردیم و اگر فساد را سیاسی نمی‌کردیم و سیستم مالیاتی سالم و پاک داشتیم، اگر یارانه ثروتمندان بی‌نیاز را حذف و بخش تولید را به نیازمندان می‌دادیم و تسهیلات بانک‌ها به جای دلالان به تولید کنندگان واقعی می‌رسید، امروز چشممان به فروش چند بشکه نفت نبود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطر نشان کرد:‌ چرا وزارت اقتصاد با فراریان مالیاتی که اسامی بیش از 300 نفر آنها که درآمد بالای 1000 تا 4000 میلیارد تومان دارند برخورد نمی‌کنند اما در عوض هر روز مالیات بر ارزش افزوده را به صورت ناصحیح جهت خالی کردن جیب کارگران و کارمندان و کشاورزان می‌افزاییم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: مدتی است که هیات‌های اروپایی با اهداف خاص و روحیه دادن به ضد انقلاب به ایران می‌آیند و مورد استقبال گرم مقامات سیاسی و برخی از مجلسیان قرار می‌گیرند. به دیدار عناصر ساختار شکن می‌روند و سپس با خنده وهدیه مسئولین بدرقه می‌شوند که نمونه آخر آن سفر نایب رئیس پارلمان آلمان نازی نژادپرست می‌باشد که در فتنه 88 در حمایت از فتنه شال سبز بست و برخی از عناصر خودباخته نیز جهت توسل و شفا به دیدارش رفتند و او نیز با گستاخی به دخالت در امور داخلی ما خواستار محدودیت شورای نگهبان، رفع حصر فتنه گران و آرزوی توفیق برای برخی از سیاسیون بی‌خاصیت گردید.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: اینجا ایران قاجار نیست، ایران پهلوی هم نیست. ایران انقلاب اسلامی و ایران خمینی و خامنه‌ای است که در ماجرای سلمان‌رشدی مرتد که سفرای اروپایی رفتند، امام نهیب زدند که دیگر برنگردید که با خفت و خواری برگشتند.

آقامحمدی همچنین در بخش دیگری از نطق خود اظهار کرد: سفر ظریفانه وزیر امور خارجه همزمان با توهین نشریه بی‌حیثیت شارلی عبدو به پیامبر اسلام (ص) به فرانسه و ملاقات با وزیر خارجه‌ی دولتی که نخست وزیر بی‌شخصیتش کاریکاتور پیامبر (ص) را بالای دستش می‌گیرد شایسته غیرت مسلمانی نبود. ای کاش به جای سفر به فرانسه به قدم زدن با جان کری در کنار مزار شهدای هسته‌ای حاضر می‌شدید.

وی افزود: اما در باب مذاکرات هسته‌ای گرچه تاکنون دستاوردی برای ملت ایران و رجزخوانی‌های سیاسی نداشته و قفل هیچ تحریمی را باز نکرده‌اند چنین به نظر می‌رسد که از تمدید هفت ماهه مذاکرات توسط غرب بوی توطئه می‌آید.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس همچنین اظهار کرد: کاهش ناگهانی قیمت نفت به حدود یک سوم جهت فشار به ایران برای تسلیم و تن دادن به خواسته‌های شیطانی غرب، فعال شدن یاران فتنه با درخواست‌های غیر قانونی حصر و سفر عناصر وابسته به سازمان‌های جاسوسی در قالب هیات‌های پارلمانی و دیپلماسی جهت سازماندهی و دوپینگ جریانات سیاسی وابسته به غرب را می‌توان مهره‌های صفحه شطرنجی فرض کرد که توسط سازمان‌های جاسوسی و غرب چیده شده است.

وی ادامه داد: پیروزی اسلام و گسترش آن در جهان حاصل استقامت پیامبر و یاران تحریم شده‌اش در شعب ابی طالب بود. برخی جهت بی‌تفاوت کردن مردم در مبارزه با استقامت صلح حدیبیه و صلح امام حسن (ع) را جهت کوتاه‌ آمدن در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب مثال می‌زنند. صلح امام حسن (ع) حاصل خیانت خواص و امرا و اشراف جدید بود که دیگر حاضر نبودند از رفاه و خوش‌گذرانی دست بردارند و امام را تنها گذاشتند.

نماینده خرم آباد در مجلس در پایان از گسترش بیکاری در حوزه‌ی انتخابیه‌اش انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به این مساله شد و همچنین از وزارت کشور درخواست کرد تا هر چه سریعتر نسبت به شهرستان شدن برخی از بخش‌های این استان اقدام کند.

انتهای پیام

کد N704327

وبگردی