آفتاب

هشدار یک نماینده نسبت به نفوذ انگیزه‌های سیاسی درفضاهای علمی و تحقیقاتی

هشدار یک نماینده نسبت به نفوذ انگیزه‌های سیاسی درفضاهای علمی و تحقیقاتی

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس ضمن گرامیداشت 12 بهمن‌ ماه گفت: 12 بهمن یادآور خاطره غرور و شادی‌آفرین ورود حضرت امام (ره) است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا صابری در نطق میان دستور مود در جلسه علنی امروز مجلس، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به زیبایی فرمودند که این انقلاب بدون نام خمینی در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست. ارزش برگزاری جشن سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آن است که به برکت رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری و حمایت‌های بابصیرت مردم همچنان به آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی از جمله استقلال،‌ آزادی پایبند بوده‌ایم و علیرغم دشمنی‌های فراوان آمریکا و صهیونیست و عواملشان دستاوردها و پیشرفت‌های بزرگی در همه عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به دست آورده‌ایم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: از دولت درخواست می‌کنم همانطور که در میز مذاکرات به گروه 1+5 لبخند می‌زنید به منتقدین داخلی نیز لبخند بزنید و با لحنی تمسخرآمیز با آنان برخورد نکنید.

صابری تأکید کرد: امروز آرمان‌گرایی مبتنی بر واقعیت‌ها این است که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی بومی و متکی بر فرهنگ انقلابی و اسلامی در برنامه‌های توسعه کشور اجرا شود و امروز رسالت مجلس کمتر از دولت نیست. از اعضای کمیسیون تلفیق می‌خواهیم که درتدوین بودجه بدون نفت اقدام کنند که قطعاً دولت را کارآمدتر و نقش مردم را در تولید بیشتر می‌کند، کما این‌که پیامی روشن برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران دارد.

او با تأکید بر نقش علم و دانش در آینده اقتصاد کشور، افزود: توجه به حوزه علم و فناوری توجه ملی و اساسی است نه صنفی و جزئی. دولت و مجلس در افزایش بودجه پژوهشی همتی جهادی داشته باشند، شایسته نیست در انتهای برنامه پنجم همچنان بودجه پژوهشی کمتر از شروع برنامه و کمتر از نیم درصد باشد، باید یادآوری کنم که دشمنان در تلاش برای کم ارزش جلوه دادن دستاوردهای علمی و یا جلوگیری از رشد علمی ما هستند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نسبت به نفوذ انگیزه‌های سیاسی درفضاهای علمی و تحقیقاتی هشدار داد و گفت: باید جلوی این خطر گرفته شود.

این نماینده مجلس همچنین گفت: امروز برخی از افراد دفاع و احترام به عوامل فتنه 88 را برای خود یک فریضه می‌دانند، ما خسارت‌های عظیم نقشه آمریکایی صهیونیستی به دست عوامل داخلی را در فتنه 88 نمی‌توانیم فراموش کنیم.

او از برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی نیز حمایت کرد و افزود: از قضات می‌خواهیم در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در مبارزه با فساد در هر رده‌ای برخورد محکم صورت گیرد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه به شرح برخی از مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و خواستار ارتقای تقسیمات کشوری، پرداخت مطالبات معدن ذغال سنگ، پرداخت حقوق کارگان معدن ذغال سنگ، گازرسانی به روستاهای کوهستانی، رفع بیکاری، رفع مشکلات کشاورزی و ساخت مراکز درمانی در روستاهای حوزه انتخابیه خود شد.

انتهای پیام

کد N704270

وبگردی