آفتاب

رهبر اپوزیسیون بنگلادش بی‌برق شد!

رهبر اپوزیسیون بنگلادش بی‌برق شد!

مقام‌های بنگلادش برق دفتر خالده ضیاء، رهبر اپوزیسیون این کشور را قطع کرده و ظاهرا می‌خواهند وی را تحت فشار قرار دهند که اعتصاب ضد دولتی در بخش حمل و نقل را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تلویزیون محلی بنگلادش نشان داد که یک تکنسین ازشرکت برق دولتی از یک نردبان بالا می‌رود و کابل برق خارج از دفتر خالده ضیاء را قطع می‌کند. از زمان آغاز اعتراضات ضد دولتی در ماه ژانویه خالد ضیاء در دفترش به سر می‌برد.

شبکه 24 بنگلادش نیز گزارش داد که اینترنت و ارتباطات ماهواره‌ای دفتر وی هم محدود شده است. این اقدامات در حالی اجام شده است که مقام‌های دولتی، پلیس و یا شرکت برق در این رابطه سکوت اختیار کرده‌اند. شمس الدین دیدر، سخنگوی حزب ناسیونالیست بنگلادش که متعلق به خالده ضیاء است، گفت که رهبر 69 ساله از این اقدام شوکه ومتحیر شده است.

وی همچنین گفت که شبکه تلفن همراه اطراف این دفتر نیز با اخلال رو به رو شده است. این اقدامات تنها چند ساعت پس از آن انجام شد که یکی از وزرای دولت بنگلادش گفت که دولت داکا تدابیر شدیدتری را علیه خالده ضیاء اعمال خواهد کرد و اگر وی به اعتصاب سراسری حمل و نقل پایان ندهد، بهتر است بمیرد.

شاه جهان خان، وزیر کشتی رانی بنگلادش روز جمعه گفت: حتی غذایی که مقام‌های حزب شما برایتان ارسال می‌کنند دیگر به دست شما نمی‌رسد. شما باید بدون غذا بمیرید.

خالده ضیاء پیشتر تهدید کرده بود که حامیانش را بر ضد شیخه حسینه، نخست وزیر بنگلادش بسیج خواهد کرد و همین تهدیدها کافی بود که وی چند هفته در دفترش حبس شود. رهبر اپوزیسیون بنگلادش تلاش داشت تا در پنجم ژانویه به مناسبت سالگرد انتخابات جنجالی که به گفته وی به تقلب آلوده بود، راهپیمایی کند. حبس وی در دفترش همزمان شد با مرگ پسرش که اوایل ماه جاری در مالزی فوت کرد. مرگ وی باعث شد تا هزاران تن از عزاداران هفته گذشته به نشانه همبستگی با نخست وزیر سابق به خیابان‌ها بیایند.

خالده ضیاء به عنوان رهبر حزب ناسیونالیست دستور مسدود کردن جاده‌ها،راه‌آهن و راه‌های آبی را صادر کرد و موجب شد تا دست کم 40 تن در جریان اعتراضات کشته و حدود 800 خودرو آسیب ببیند.

وی همچنین خواستار اعتصاب 72 ساعته از روز یکشنبه شده است و این در حالی است که دانشجویان در فصل امتحانات به سر می‌برند.

انتهای پیام

کد N704250

وبگردی