آفتاب
عبدالله ناصری :

باید متناسب با ادبیات نهادینه شده درجهان امروز گفت و گو کرد

باید متناسب با ادبیات نهادینه شده درجهان امروز گفت و گو کرد

یک عضو شورای مرکزی بنیاد باران گفت: دنیا ، اروپا و غرب این درک را پیدا کرده‌اند که امروز یک سیاستمدار و یک دیپلمات کارکشته در راس دستگاه دیپلماسی خارجی ما قرار دارد و همه آنچه که مربوط به حقوق ملت در حوزه‌های مختلف است می‌تواند در یک گفت و گوی متعامل و نهایتا حل شود.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی عملکرد دولت در جهت احقاق حقوق ملت ایران گفت: در عرصه‌ی سیاست خارجی هر وقت کشورها به گونه‌ای اعتماد یکدیگر را در گفت و گوی با هم جلب کنند و نشان دهند که بنای همزیستی و تعامل در ساحت جهانی دارند طبیعتا در همه‌ی عرصه‌ها می‌توانند مشکلات فی مابین خود را چه در حوزه‌ی امنیتی و چه در حوزه‌های سیاسی و کنسولی و حقوقی و همچنین فرهنگی و میراث حل کنند.

وی افزود: دنیای امروز بعد از 8 سال تجربه دوران سیاسی و بین‌المللی آقای احمدی‌نژاد معتقد است جمهوری اسلامی ایران تا حدود زیادی به ادبیات سیاسی دوره اصلاحات برگشته است‌ و بر این مبنا دولت جمهوری اسلامی در همه‌ی شقوق می‌تواند به گفت و گو بنشیند و مهم این است که اعتماد فی مابین جلب شود.

ناصری گفت:‌در دولت گذشته درک دنیای خارج و بین‌الملل و ادبیات دیپلماسی این بود که آقای احمدی‌نژاد تا حدود زیادی سر ستیز با دنیا را دارد. و به معنای دیگر چارچوب‌های نهادینه شده در ادبیات گفتمان جهانی را مورد توجه قرار نمی‌دهد.لذا بسیاری از مسائل لاینحل ماند و خیلی از مشکلات پدید آمد و به طور کلی سطح روابط ما با بخش اعظم جهان به حداقل خود رسید.

این عضو شورای مرکزی بنیاد باران خاطر نشان کرد: دنیا و اروپا و غرب این درک را پیدا کرده‌اند که امروز یک سیاستمدار و یک دیپلمات کارکشته در راس دستگاه دیپلماسی خارجی ما قرار دارند. و همه آنچه که مربوط به حقوق ملت در حوزه‌های مختلف است می‌تواند در یک گفت و گوی متعامل و نهایتا حل شود.

وی همچنین درباره‌ی چگونگی تداوم مسیر در پیش گرفته شده از سوی دولت گفت: امروز ما با یک دنیای جهانی شده و یا دنیای شبکه‌ای شده و عصر جهانی شده مواجهیم که اصول مربوط به خودش را دارد و نمی‌شود مثل سه دهه گذشته نگاه و رفتار کرد .امروز باید با ادبیات روز و شرایطی که هم اکنون وجود دارد و دنیای بین‌الملل آن را تعریف می‌کند، رفتار کرد.

ناصری افزود: ما امروز درون خانه‌ی بزرگی به نام جهان زندگی می‌کنیم و درعین حال که اصول و مبانی فرهنگی خود را داریم، اما ملزم هستیم مقررات بین‌المللی را رعایت کنیم. در این راستا مهمترین اصلی که باید در دستور کار دولت و حاکمیت ایران قرار بگیرد این است که متناسب با ادبیات نهادینه شده در جهان امروز باید گفت و گو کرد و این قدم اول و مهمترین گامی است که باید پذیرفته شود و البته باور من این است که آقای روحانی در این حوزه با درک چنین واقعیتی رفتار می‌کند.

انتهای پیام

کد N703743

وبگردی