آفتاب
یک فعال دانشجویی:

مشارکت مردم با مسئولین به معنای انسجام ملی است

مشارکت مردم با مسئولین به معنای انسجام ملی است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه زنجان، گفت: زمانی که مردم به همکاری با مسئولین کشورمی‌پردازند، می‌توان متوجه شد که انسجام و وحدت ملی در آن کشور وجود دارد.

محمدحسین صالح‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مهمتر از تفرقه‌های دشمنان خارجی اظهارنظر برخی مسئولین است که باعث جدایی میان مردم و حکومت می‌شود.به طور مثال اظهار نظر برخی ائمه جمعه نه تنها باعث سوءاستفاده دشمنان خارجی ما می‌شود، بلکه باعث اختلاف و دلخوری میان آحاد مختلف جامعه نیز خواهد شد. در کنار این افراد دشمنان همیشگی ما نیز مانند اسرائیل وجود دارند تا مانع از انسجام و وحدت ملی شوند.

وی ادامه داد: تبعاً مفهوم اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی تفاوت دارد، زیرا اگر یکسان بود برای آنها از یک واژه استفاده می‌شد. رهبری نیز در صحبت‌هایشان فرموده‌اند که این دو مفهوم یکی نیستند. متأسفانه اظهارنظر برخی مسئولین در این باره باعث ایجاد تفرقه‌هایی شده است. صحبت‌های برخی از مسئولین و تعبیرشان از اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی برابری دارد.

این فعال دانشجویی یادآور شد: وقتی در سطح میلیاردی اختلاس می‌شود آن هم توسط افراد بلندپایه یک دولت مانند معاون اول رئیس جمهور صحبت‌هایی که بوی اقتصاد ریاضتی بدهد توهین به ملت است. تصاویری از این عزیزان بر سر سفره‌های رنگین است. در حالی که مردم را به ریاضت کشیدن دعوت می‌کنند.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم برای راهپیمایی 22 بهمن هر ساله نشان می‌دهد که مردم هنوز انقلاب را دوست دارند و به ‌آن اهمیت می‌دهند. در مقابل هم نمونه‌هایی از عدم انسجام مردم با مسئولین را به طور واضح می‌توان مشاهده کرد. شکست طرح انصراف از یارانه‌ها و کم مصرف کردن آب و برق نمونه‌ای از آن است. انسجام ملی به این معناست که خود مردم زمانی که احساس می‌کنند با کمبود آب و برق و یا بودجه روبرو هستند دست در دست دولت و حکومت دهند تا آن مشکل برطرف شود.

انتهای پیام

کد N703700

وبگردی