آفتاب
/ورزش عاری از فساد، مطالبه‌ی جدی مقام معظم رهبری/

درویش‌زاده: قوانین شفافی برای عقد قراردادهای قانونی وجود ندارد

درویش‌زاده: قوانین شفافی برای عقد قراردادهای قانونی وجود ندارد

رییس فدراسیون ژیمناستیک می‌گوید: در فضایی که صحبت از جوانمردی، پهلوانی و اصول اخلاق مداری است، ابهام تخلف ورزش به معنای زیر پا گذاشتن اخلاق مداری و پهلوانی است.

جعفر درویش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با این پرسش که چرا موضوع برخورد با متخلفان در ورزش باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: فضای ورزشی فضای صداقت، پاکی، جوانمردی و پهلوانی است و نباید چنین فضایی را با تخلف مسموم کرد. شاید تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان ورزش کشور و قهرمانان بازی‌های آسیایی اینچئون بر همین مساله است که انجام تخلف با خاستگاه محیط ورزش تناسب ندارد و خلاف اصول جوانمردی و پهلوانی است.

وی گفت: ژیمناستیک چون رشته‌ای است که در آن قراردادهای سنگین با بازیکنان بسته نمی‌شود، شرایط متفاوتی نسبت به سایر رشته‌ها دارد و تخلف در این رشته معنا ندارد. تخلف معمولا گریبانگیر رشته‌هایی را می‌گیرد که درآمدزا هستند و قراردادهای قابل ‌توجهی را با بازیکنان خود در رقابت‌های لیگ برتر منعقد می‌کند. در حالی که در ژیمناستیک به دلیل پایین بودن قراردادها یا نبود منابع مالی، نزدیک دو سالی است که باشگاه‌ها قادر به برگزاری لیگ برتر نیستند.

درویش‌زاده خاطرنشان کرد: نباید به موضوع تخلف با دید منفی نگاه کرد، چون این مساله سبب منفی شدن نگرش افکار عمومی نسبت به ورزش می‌شود که امکان دارد تبعات بدی را به دنبال داشته باشد.

رییس فدراسیون ژیمناستیک در پایان در رابطه با نقش نهادهای نظارتی، کمیته‌های تخلف و کمیته‌های انضباطی در زمینه برخورد با تخلف و متخلفان در جامعه ورزشی، خاطرنشان کرد: هر چقدر این نهادها در چارچوب قانون حرکت کند و قوانین مشخص و تعریف شده‌ای در این ارتباط وجود داشته باشد، بدون شک کمتر با موضوع تخلف در ورزش مواجه خواهیم بود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد قبل از این که تخلفی صورت بگیرد باید مقررات و قوانین شفاف و محکمی پیرامون نوع قراردادهای منعقد شده با بازیکنان به تصویب برسد تا جلوی بسته شدن قراردادهای سنگین و غیر قانونی گرفته شود در این صورت می توانیم جامعه ورزشی سالم و عاری از هر گونه تخلف داشته باشیم.

ا‌نتها‌ی‌پیا‌م

کد N703636

وبگردی