آفتاب

حزب هم‌پیمان سیریزا در اسپانیا راهپیمایی برگزار کرد

حزب هم‌پیمان سیریزا در اسپانیا راهپیمایی برگزار کرد

هزاران تن امروز (شنبه) به خیابان‌های شهر مادرید، پایتخت اسپانیا ریختند تا از فراخوان راهپیمایی حزب "پودموس" که همپیمان حزب سیریزای یونان و مخالف تدابیر ریاضت اقتصادی است، حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که یک هفته پیش در یونان حزب سیریزا در انتخابات سراسری پیروز شد.

تظاهرکنندگان اسپانیایی در میدان "سیبلس" و در مقابل ساختمان شهرداری مادرید، یک راهپیمایی تحت عنوان راهپیمایی برای تغییر برگزار کردند و این راهپیمایی را در خیابان‌های اطراف میدان "پوئرتا دل سول" ادامه دادند. معترضان مخالف تدابیر ریاضت اقتصادی در اسپانیا که نام خود را در "جنبش خشمگینان" گذاشته‌اند، در سال 2011 چندین هفته در این میدان تجمع کرده و خواهان تغییرات سیاسی همزمان با اوج بحران اقتصادی در این کشور شدند.

این درحالی است که حزب پودموس راهپیمایی امروز را پیش از پیروزی حزب سیریزا در انتخابات یونان برنامه‌ریزی کرده بود اما رهبران پودموس امیدوارند موفقیت این حزب در یونان، تعداد شرکت‌کنندگان راهپیمایی مهم آن‌ها را آن هم درحالی که انتخابات سراسری، پایان سال جاری میلادی در اسپانیا برگزار خواهد شد، افزایش دهد.

پابلو ایگلسیاس، رهبر حزب پودموس هنگامی که در اوایل ماه دسامبر خبر برگزاری این راهپیمایی را اعلام کرد، گفت: ما خواهان یک بسیج تاریخی مردم هستیم. ما می‌خواهیم مردم بتوانند به کودکان و نوه‌های خود بگویند که شرکت آن‌ها در راهپیمایی 31 ژانویه باعث ایجاد دوران جدید تغییر سیاسی در اسپانیا شد.

ایگلسیاس 36 ساله در زمان تبلیغات انتخاباتی در یونان در یک تجمع در کنار آلکسیس سیپراس، نخست وزیر جدید یونان حضور پیدا کرد تا حمایت خود از حزب سیریزا را اعلام کند. از طرف دیگر در فرانسه نیز ژان - لوک ملانشون، رهبر حزب چپ فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه اینترنتی پوبلیکو گفت: آنچه که در یونان اتفاق افتاد تاریخی بود. همه می‌دانند که بعد از یونان نوبت اسپانیا است.

حزب پودموس حدود یک سال پیش تشکیل شد اما آنچه که باعث اقبال به این حزب در نظرسنجی‌ها شده، وعده آن برای مبارزه با رهبران سیاسی سنتی در اسپانیا بوده است.

انتهای پیام

کد N703513

وبگردی