آفتاب
سردار قریشی عنوان کرد

تطهیر چهره استکبار راهبرد دشمن در دستیابی به اهداف در ایران

تطهیر چهره استکبار راهبرد دشمن در دستیابی به اهداف در ایران

مسئول نظارت و تأیید صلاحیت نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تطهیر چهره استکبار و عادی شدن چهره آن برای مردم، مقبولیت‌زدایی از نظام به شکل‌های مختلف، هویت‌زدایی از انقلاب و ایجاد نفاق از جمله ابزارهای دشمن برای دستیابی به اهداف پلیدش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، سردار سید‌قاسم قریشی در همایش تبیین انقلاب اسلامی که در کانون بسیج جوانان اراک برگزار شد، اظهار کرد: استان مرکزی در هشت سال دفاع مقدس، پیروزی و پاسداری از انقلاب اسلامی نقش درخشان و برجسته‌ای داشته است. این استان با دارا بودن شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آیت‌الله حائری، اراکی و میرزای قمی از پایه‌گذاران و مؤسسان و یاوران در تشکیل حوزه علمیه قم است.

وی در ادامه سخنانش به مرور انقلاب اسلامی و چرایی و چگونگی تحولات بنیادین و زیربنایی آن و همچنین به علل خصومت آمریکا با انقلاب اسلامی و نتایج و راهبردهای آن پرداخت.

وی آغاز و تحولات زیربنایی انقلاب اسلامی را در سال‌های 1340 و 1341 عنوان کرد و گفت: این آغاز به تحولات گفتمانی برمی‌گردد که به اولین اقدام حضرت امام خمینی(ره) در قالب گفتمان‌ دینی عنوان شد و تحول عمده‌ای در دل تک‌تک آحاد جامعه به وجود آورد.

مسئول نظارت و تأیید صلاحیت نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه به نقش گفتمان‌ها در تحولات در هر جامعه‌ای اشاره و تصریح کرد: یکی از این گفتمان‌ها، گفتمان مارکسیستی بود که به تدریج بر مناطق مختلف اتحادیه جماهیر شوروی و کشورهای اروپایی ورود پیدا کرد و حزب کارگر و سوسیالیست و حتی حزب دموکرات نیز تحت تأثیر این تفکر بود. در کشور ما نیز روشنفکران غربی و سوسیالیست و بعد از آن گروه‌های چریک و منافق متأثر از افکار مارکسیستی بودند.

وی در اشاره به شکل‌گیری گروه‌های لیبرالیستی در ایران اظهار کرد: این گروه در ایران در دوره قاجار شکل گرفت و اوج اقتدار و تسلط آنان بر ارکان حکومت در دوره محمدرضا پهلوی بود. گفتمان ملی‌گرایی به عنوان گفتمان ناسیونالیستی که مروج آن نظام سلطه بود و بعضاً هم مورد حمایت ملی‌گراها قرار می‌گرفت، در ایران به نوعی و تنها به صورت پرچم‌داری از این گفتمان خود را نشان ‌داد.

وی آخرین گفتمان را گفتمان دینی عنوان کرد و گفت: این گفتمان دوره‌های مختلفی را پشت‌سر گذاشته بود و افرادی چون شیخ طوسی، سید جمال‌الدین اسدبادی، آیت‌الله بروجردی و امام راحل از چهره‌های برجسته‌ای بودند که این گفتمان را دنبال می‌کردند.

قریشی با بیان این‌که «حضرت امام خمینی‌(ره) با ایجاد تحول در گفتمان دینی، اندیشه و گرایش مردم آن زمان را متحول کرد»، خاطرنشان کرد: ایشان این تغییر نگرش و بینش را در تک‌تک مردم بوجود آورد که برای مقابله با دشمن از راهبرد دینی استفاده ‌شود.

وی افزود: بخش دوم از این تحولات، سیاسی بودند و به دنبال آن زمینه برای تلاش و جهاد جهت رسیدن به اعتقادات فراهم شد و همه برای انقلاب اسلامی آماده شدند.

وی با بیان این‌که «تحت تاثیر این گفتمان، اندیشه‌ها و دیدگاه‌های امام در افکار و اندیشه‌های مردم کوچه و بازار موج می‌زند» افزود: این گفتمان ابعاد اجتماعی این انقلاب را فراهم کرد.

مسئول نظارت و تأیید صلاحیت نمایندگی ولی‌فقیه اساسی‌ترین تحول را تحول گفتمانی دانست که منجر به حاکمیت دینی شد و افزود: این گفتمان تحول را به محتوا و انگیزه مبارزه با استبداد و استکبار تبدیل کرد.

وی گفت: گرچه دولت ایران از سال 1359 در تحریم قرار گرفت و هیچ‌گونه امکاناتی نداشت ولی شاهد موفقیت‌های بسیار درخشانی در دوران حیات انقلاب هستیم و امروز در تمام ابعاد سیاسی تمام ارکان نظام توسط مردم انتخاب می‌شوند و مردم تصمیم‌گیرنده و ناظر هستند. مشکل اصلی غرب و آمریکا، براساس مصاحبه اوباما در آخرین شب مذاکره 5+1 در ژنو، تنها بر سر فعالیت‌های هسته‌ای کشور ما و مهار آن نیست بلکه اهداف بسیار مهم‌تری را دنبال می‌کند.

وی تأکید کرد: یکی از شخصیت‌های برجسته مرکز تحقیقاتی و راهبری در آمریکا که از کهنه‌کاران سیا است عنوان کرده است که ایران نشان داده نه تنها بدون حمایت آمریکا بلکه در حال درگیری با آمریکا نیز می‌تواند بزرگترین قدرت تکنولوژیکی و نظامی در منطقه باشد و این پدیده ایران را به الگویی برای کشورهای اسلامی تبدیل کرده است.

این مقام مسئول با بیان این‌که «بسیاری از کشورها با الگوگیری از انقلاب اسلامی تلاش کردند خود را از سلطه استکبار نجات دهند»، تصریح کرد: در فضای کلی، جمهوری اسلامی با وجود محدودیت‌ها امروز پا را از منطقه فراتر گذاشته و وارد فرامنطقه شده است.

وی در ادامه سخنانش پیرامون رشد اقتصادی کشور پس از انقلاب اظهار کرد: در سال 56 با 35 میلیون جمعیت شش میلیون بشکه نفت صادر می‌شد در حالی‌که هزینه‌های چندانی صرف امور زیربنایی نمی‌شد.

وی در اشاره به وضع دردناک مردم از لحاظ اقتصادی و بهداشتی گفت: در زمان طاغوت یکی از مشکلات، مرگ و میر 12 درصدیِ کودکان بود در حالی‌که این رقم در حال حاضر به یک درصد رسیده است. همچنین امید به زندگی از 57 سال به 74 سال و تولید دارو از 25 درصد به 96 درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول، رشد علمی و فناوری را مهم‌ترین عامل عصبانیت جهان سلطه دانست و افزود: رشد علمی کشور ما 11 برابر متوسط دنیا و جایگاه ما در جهان از این لحاظ 12 است.

وی درباره پیشرفت‌های پزشکی و هسته‌ای اظهار کرد: ایران در علم انرژی هسته‌ای جزو هفت کشور اول دنیا محسوب می‌شود.

قریشی پیشرفت در سایر حوزه‌ها از قبیل هوا‌فضا، پالایشگاه و نیروگاه‌ها و تجهیزات دفاعی را از آثار و نتایج انقلاب اسلامی عنوان و تأکید کرد: مهم‌ترین وظیفه‌ برعهده همگان این است که بدانیم اصلی‌ترین محور جنگ امروز چیست و تشخیص آن به عهده خود ماست.

وی مهم‌ترین جنگ را جنگ فرهنگی یا نرم عنوان کرد که به دلیل برجستگی‌هایی که دارد فرماندهان، مدیران و ابزار خاص خود را می‌طلبد و افزود: جنگ نرم بر اهداف انسانی تمرکز دارد و باید برای موفقیت براساس مؤلفه‌های آن اقدام کرد، این نوع جنگ براساس تغییر باور، احساس و ساختار اجتماع به اهداف خود می‌رسد تا هویت انقلاب را تغییر دهد.

وی گفت: دشمنان انقلاب معتقدند انقلاب اسلامی و شیعه پرنده‌ای است که در اوج و ارتفاع قرار دارد؛ این پرنده دو بال دارد یکی از آن‌ها انتظار سرخ و دیگری انتظار سبز است که ریشه در عاشورا و مهدویت دارند باید این دو بال را تضعیف کرد ولی این انقلاب زرهی به نام ولایت‌فقیه به تن دارد که این امر را ناممکن می‌کند.

قریشی با بیان این‌که «مشکل غرب با اسلام ناب است» اظهار کرد: اهدافی که در زیرمجموعه تضعیف اسلام ناب دنبال می‌شود عبارتند از "احیای سکولاریسم، ترویج لیبرالیسم فرهنگی و ابتذال اخلاقی، بی‌بندوباری و ترویج فرهنگ منحط غرب، نفوذ در حاکمیت در سطوح مختلف بویژه سطوح فرهنگی، ترویج بی‌تفاوتی نسبت به آرمان‌ها و ارکان انقلاب و به سخره گرفتن انقلاب".

وی به تشریح عوامل و میزان موفقیت جبهه استکبار و راهبردهای جهاد فرهنگی و الزامات آن پرداخت و گفت: تلاش‌ها جهت استکبارستیزی ضعیف است ولی به میزان تلاش نتیجه داشته‌ایم.

انتهای پیام

کد N703471

وبگردی