آفتاب

زائران غیر ایرانی با گفتمان انقلاب اسلامی در حرم رضوی آشنا می شوند

زائران غیر ایرانی با گفتمان انقلاب اسلامی در حرم رضوی آشنا می شوند

مشهد- معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی اظهار داشت: زائران غیرایرانی در دهه فجر با گفتمان انقلاب آشنا شده و در جلسات ویژه‌ای به سه زبان عربی، اردو و آذری در رواق های حرم رضوی شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه ها بیان کرد: به منظور آشنایی زائران غیر ایرانی در رواق‌های «غدیر» و «دارالمرحمه» گفتمان های انقلاب به سه زبان مختلف برگزار می شود.

وی اظهر کرد: علاوه بر این برنامه همچنین نسبت به برگزاری شب شعر انقلاب با حضور شعرای غیر ایرانی جهان اسلام در طول دهه مبارک فجر اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در همین رابطه نسبت به ارسال مقالات مرتبط با انقلاب اسلامی، بیانات ارزنده امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به همراه بسته‌های فرهنگی برای زائران ایرانی مقیم خارج در بیش از ۸۰۰ کشور و در ۵ قاره جهان ارسال می‌شود ادامه داد: سومین نشست تخصصی با موضوع امام خمینی(ره) نیز همزمان با روز ۲۳ بهمن در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی از جمله برنامه های محوری با عنوان ناگفته‌هایی از مستندات روح‌الله خواهد بود.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی با بیان اینکه برنامه های متعددی برای تمامی اقشار جامعه تدارک دیده شده است ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه عموم زائران با عنوان فجر بیداری از جمله برنامه های فرهنگی است که ۵۰ هزار جلد کتاب برای برگزاری این رقابت ها تهیه و آماده سازی شده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان زائری که در دهه فجر سال گذشته و تابستان امسال به بارگاه منور رضوی مشرف شدند ضمن دریافت نشریه فرهنگی، از طریق ۱۷ پایگاه سامانه بلوتوثی به تعداد ۴۸ هزار نسخه پرونده ویژه دهه فجر شامل عکس، خاطرات، مصاحبه‌ها و سرودهای انقلابی دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: برای ایجاد روحیه نشاط در بین کودکان جنگ شادی با حضور یکی از شخصیت های تلویزیونی در روز های ۱۲ و ۱۳ بهمن در نمایشگاه آستان قدس نظر گرفته شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در تشریح برنامه های دهه فجر امسال ادامه داد: نشست تخصصی رویش فرهنگ با موضوع فرهنگ انقلاب از منظر مقام معظم رهبری با حضور امیر خوارکیان مسئول دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری  و سخنرانی های متعدد با حضور سخنرانان برجسته از جمله آیت الله علم‌الهدی، خاتمی، سلیمانی، ولی‌آبادی، ابوترابی، پناهیان، فرزانه و رحیمیان از جمله برنامه های دهه فجر امسال در حرم رضوی است.

حسینی گفت: محور سخنرانی های امسال دستاوردهای انقلاب اسلامی، نقش نظام اسلامی در مقابله با تروریسم و وحدت اسلامی خواهد بود.

وی همچنین طنین بانک الله اکبر در ساعت ۲۱ شب ۲۲ بهمهمراه با زائران و مردم سایر کشور از گلدسته‌ها  و شرکت در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن با حضور اساتید، قاریان، مربیان، کارکنان و خادمان آستان قدس رضوی به صورت منسجم و یکپارچه را از جمله برنامه های تدارک دیده شده به همین مناسبت عنوان کرد.

برپایی محافل قرآنی

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین از برپایی ۱۰ محفل قرآنی با حضور قاریان مصری خبر داد و گفت: تعدادی از قاریان مصری روز جمعه هفدهم بهمن ماه سال جاری و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء  از جمله استاد سلیم جمعه و استاد محمد حلاوه به عنوان میهمانان ویژه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

حسینی تصریح کرد: قاریان آستان قدس رضوی نیز با عزیمت به شهرهای قوچان، فریمان، طبس، کاشمر، بردسکن و بجستان نسبت به برپایی محافل قرآنی در این شهرستان ها  اقدام خواهند کرد.

وی برپایی محفل قرآنی ویژه نوجوانان و جوانان و همچنین برپایی حلقه‌های معرفت را از دیگر برنامه های این معاونت در دهه فجر اعلام کرد.

وی گفت: به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بارگاه منور رضوی شاهد برپایی برنامه‌های ویژه‌ای همچون سخنرانی‌ها، نشست‌های تخصصی، جنگ کودکان زائر، شب شعر، مسابقه فرهنگی فجر بیداری، نشست‌های تخصصی و محافل قرآنی است.

کد N703443

وبگردی