آفتاب

کشته شدن 15 نظامی اوکراینی در درگیری‌ با شورشیان حامی روسیه

کشته شدن 15 نظامی اوکراینی در درگیری‌ با شورشیان حامی روسیه

وزیر دفاع اوکراین امروز (شنبه) اعلام کرد: در درگیری میان شورشیان حامی روسیه و نیروهای دولت اوکراین در شرق این کشور 15 سرباز ارتش اوکراین کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، استپان پولتوراک، وزیر دفاع اوکراین خطاب به خبرنگاران اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 15 سرباز اوکراینی کشته و 30 سرباز دیگر زخمی شدند. این آمار تلفات مربوط به خط مقدم‌ جنگ است.

چنین تلفاتی بیشترین میزان تلفات ارتش اوکراین در عرض 24 ساعت از زمان امضای توافق صلح در پایتخت بلاروس در ماه سپتامبر است.

طی دو روز گذشته درگیری در اطراف یک شهر راهبردی دیگر تحت کنترل دولت اوکراین یعنی شهر دبالتسوه واقع در 50 کیلومتری شمال شرق دونتسک شدت یافته است. پولتوراک برای نخستین بار اعلام کرد جدایی طلبان کنترل بخشی از این شهر را در دست گرفته‌اند. کمی پیش از آن شورشیان مدعی شدند هزاران سرباز اوکراینی در این شهر به آن‌ها تسلیم شده‌اند.

روز جمعه همچنین شورشیان حامی روسیه اعلام کردند که شهر ووگلگیرسک واقع در 10 کیلومتری دبالتسوه را نیز تصرف کرده‌اند. آندری لایسنکو سخنگوی ارتش اوکراین نیز گفت در حال حاضر بدترین شرایط مربوط به شهر ووگلگیرسک است و "تروریست‌ها" تلاش می‌کنند تا این شهر را تصرف و مواضع ما را اشغال کنند تا بتوانند شهر دبالتسوه را محاصره کنند. لایسنکو گفت که شورشیان حامی روسیه همچنان به تهدید شهر دو و نیم میلیون نفری ماریوپل در ساحل دریای آزوف ادامه می‌دهند.

این خشونت‌ها در حالی رخ می‌دهد که در درگیری‌های شدید روز جمعه در شرق اوکراین و در شهرهای دونتسک، دبالتسوه و دیگر مناطق بیش از 20 غیرنظامی کشته شدند.

خبرگزاری رویترز فاش کرد که به رغم آنکه گفته شده نشست روز جمعه نماینده گروه تماس اوکراین متشکل از نمایندگان روسیه، اوکراین و سازمان امنیت و همکاری اروپا در شهر مینسک پایتخت بلاروس برگزار نشده اما گزارش‌ها حاکی از آن است که امروز نمایندگان شورشیان و همچنین نمایندگانی از جانب اوکراین و روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا به منظور برگزاری مذاکرات جدید وارد شهر مینسک شده‌اند.

انتهای پیام

کد N703386

وبگردی