آفتاب

اعتراض وکلای کره‌ شمالی به قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل

اعتراض وکلای کره‌ شمالی به قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل

انجمن وکلای دموکراتیک کره شمالی از سازمان ملل خواست تا قطعنامه صادر شده درباره نقض حقوق بشر در این کشور را به دلیل متکی بودن بر شهادت‌های غلط لغو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، این انجمن در این باره اعلام کرد، سازمان ملل با تصویب این قطعنامه در ماه دسامبر دستور و خواست آمریکا را اجابت کرده است. این انجمن همچنین یادآور شده است که فردی که شهادت‌هایش در تحقیقات کره شمالی مورد استناد قرار گرفته بعدا داستانش را تغییر داده و عذرخواهی کرده است.

این انجمن همچنین اعلام کرده که سازمان ملل باید به دلیل حمایت از طرح‌ریزی ضد پیونگ یانگ آمریکا عذرخواهی و قطعنامه علیه حقوق بشر در کره شمالی را لغو کند.

در همین حال این وکلا معتقدند سازمان ملل به عنوان یک نهاد بین‌المللی باید مواضعی بی‌طرفانه درباره حقوق بشر داشته باشد و از سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه کره‌ شمالی حمایت نکند.

این در حالی است که رسانه‌های جمعی کره شمالی شین دونگ هیوک را که شهادت‌هایش مورد استناد سازمان ملل قرار گرفته است، جنایتکار می‌نامند. وی برای جلوگیری از مجازات به علت تجاوز به یک دختر، کره شمالی را ترک کرده است. این پناهنده که کتابی به نام "فرار از کمپ‌ 14" را نوشته است اخیرا اعلام کرد که برخی جزئیات مطرح شده در کتابش واقعیت ندارد.

انتهای پیام

کد N703368

وبگردی