آفتاب

تغییر قواعد درگیری از سوی سید حسن نصرالله؛ چالش جدی برای صهیونیستها

تغییر قواعد درگیری از سوی سید حسن نصرالله؛ چالش جدی برای صهیونیستها

طرح موضوع تغییر قواعد درگیری از سوی دبیر کل حزب الله لبنان، رژیم صهیونیستی را در چالش جدی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه النشره در مطلبی با عنوان تغییر قواعد درگیری با اسرائیل به کجا می انجامد آورده است:از زمان جنگ سال 2006 اسرائیل حاکمیت لبنان و قطعنامه 1701 را نقض می کند و اساسا به قطعنامه های بین المللی که به درگیری های نظامی پایان داد، پایبند نبوده است.

هواپیماهای شناسایی اسرائیلی و هر از چند گاهی جنگنده های اسرائیلی حریم هوایی لبنان را نقض می کنند و اسرائیل دستگاه شنود کار گذاشته، رزمندگان مقاومت را کشته است و مرزهای زمینی در خط آبی را نقض کرده است.

واکنش حزب الله در مزارع شبعا ناقض قطعنامه 1701 نبود و واکنش حزب الله در اراضی اشغال شده لبنان صورت گرفت.اسرائیلی ها نیز در واکنش به عملیات حزب الله به گلوله باران بی هدف روی آوردند و یک نظامی وابسته به یونیفل را کشتند.

اما چرا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ساکت شد؟

دلایل این موضوع به مسائل انتخاباتی نتانیاهو و حالت شوکی که به آن وارد شد مربوط می شود.اسرائیلی ها در ابتدا متوجه نبودند که چه رخ داده است و تا مدتی مات و مبهوت مانده بودند.نظامیان آن در اوج آمادگی بودند با این حال مقاومت موفق به نفوذ و عملیات موفقی شده بود.

اسرائیل به این باور رسیده بود هرکه توانایی حمله به کاروانی در مزارع شبعا را دارد می تواند تا نهایت برود و اسرائیل هم اکنون توانایی تحمل بحران جدید را ندارد.اساس گروههای افراطی به نیابت از اسرائیل می جنگند و نیازی به جنگ مستقیم نیست.

سخنرانی سید حسن نصرالله محاسبات جدیدی را در تل آویو به وجود آورد.تغییر قواعد درگیری اسرائیلی ها را در وضع نابسامانی قرار می دهد.

کد N703197

وبگردی