آفتاب
سخنگوی پنتاگون:

گشت زنی ژاپن در دریای چین جنوبی تضمین کننده ثبات منطقه است

گشت زنی ژاپن در دریای چین جنوبی تضمین کننده ثبات منطقه است

سخنگوی پنتاگون در ادامه دخالت های واشنگتن در روابط پکن-توکیو گشت زنی ژاپن در دریای چین جنوبی را تضمین کننده ثبات در منطقه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ژاپن تایمز، همزمان با افزایش تنش ها میان پکن و توکیو، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که از گشت زنی های ژاپن در دریای چین جنوبی حمایت می کند زیرا این موضوع به ثبات در منطقه کمک می کند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که خبرگزاری کیودو در گزارشی با اشاره به تصمیم چین برای ساخت پایگاه نظامی نزدیک ژاپن در جزیره نانجی در 300 کیلومتری جزایر «سنکاکو» نوشت بر اساس تصاویر ماهواره‌ ای، چین احداث 10 باند فرود هلی‌ کوپتر و یک توربین بادی را تمام کرده است.

خبرگزاری کیودو همچنین از ورود دو فروند کشتی گارد ساحلی چین به جزایر مورد مناقشه این کشور با ژاپن در دریای چین شرقی خبر داده بود که کشتیهای گارد ساحلی چین پس از هشدار گارد ساحلی ژاپن این منطقه را ترک کردند.

به گفته مقر گارد ساحلی منطقه ای ژاپن در «ناها» واقع در استان «اوکیناوا»، این سومین بار در سال جاری میلادی است که کشتیهای گشت ساحلی چین وارد آبهای قلمرو ژاپن می شوند.

کد N703107

وبگردی