آفتاب
آیت الله صدیقی:

انرژی هسته‌ای پایه اقتصاد مقاومتی است

انرژی هسته‌ای پایه اقتصاد مقاومتی است

قم - امام جمعه موقت تهران با بیان این که انرژی هسته‌ای پایه اقتصاد مقاومتی است، گفت: اگر انرژی هسته‌ای را به خوبی حفظ کنیم، پشتوانه و پایه اقتصاد مقاومتی کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی در سخنرانی خود که به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) در آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) در حدیثی اظهار داشتند: "برای ما حرمی است در قم و در این شهر بانویی خواهد بود که شیعیان به واسطه زیارت ایشان به بهشت می‌روند".

وی ادامه داد: احادیث نقل شده از امامان معصوم در شأن حضرت فاطمه معصومه(س)، مقام والای ایشان را نشان می‌دهد، علمای بزرگوار به زیارت حرم بانوی کرامت اهتمام خاصی داشتند زیرا آن را روزنه‌ای به سوی اهل بیت(ع) می‌دانستند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: ما جایگاه نبوت، رسالت، ولایت و امامت داریم که خداوند آن را به کسانی که از امتحان الهی سربلند بیرون آمده‌اند می‌دهد و همچنین خداوند به گروهی دیگر نیز که به آنها عنایت دارد این مقامات را عطا می‌کند.

وی تصریح کرد: رسیدن به خدا از خودگذشتگی می‌خواهد و کسانی که از خود گذشتگی کردند به آسانی به این مقام نرسیده‌اند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه باید موانع را از میان برداریم تا به مقام والا برسیم، ادامه داد: رفتن به سوی خدا یعنی گذشتن از همه چیز و این سخت‌ است اما ما نمی‌رویم خدا ما را می‌برد.

وی ابراز داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) عصمت داشتند و به مقام نورانیت رسیدند و چون این ظرفیت بزرگ را دارند معلوم می‌شود که علم ایشان علمی نیست که ما در اصول و فقه می‌خوانیم بلکه علم زندگی است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: حضرت معصومه(س) چون خداوند را می‌دیدند تمام علوم را در دریای وجود حق تعالی می‌یافتند.

حجت الاسلام صدیقی در پایان سخنان خود با اشاه به مذاکرات هسته‌ای ایران ابراز کرد: اگر انرژی هسته‌ای را به خوبی حفظ کنیم پشتوانه و پایه اقتصاد مقاومتی کشورمان ایجاد می‌شود.

وی افزود: امام راحل دین را برای ما آوردند و در دانشگاه‌ها نماز برپا کردند و همچنین به برکت ایشان هیئت‌های مذهبی در دانشگاه‌ها ایجاد شد.

کد N703088

وبگردی