آفتاب
نقوی با مهر مطرح کرد:

عقب نشینی دولت از معرفی ابوطالبی چراغ سبز رابطه با آمریکا

عقب نشینی دولت از معرفی ابوطالبی چراغ سبز رابطه با آمریکا

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه دولت نباید از خواسته به حق خود در معرفی ابوطالبی می‌گذشت، گفت: عقب‌نشینی دولت و معرفی خوش‌رو چراغ سبز دولت تدبیر برای رابطه با آمریکا است.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ابوطالبی اولین گزینه پیشنهادی ایران برای حضور در سازمان ملل بود اما آمریکایی‌ها برخلاف قوانین و مقررات بین المللی، وی را نپذیرفتند و مقرر شد به دلیل اقدام خلاف قانون دولت آمریکا، دولت جمهوری اسلامی روی موضع خود مبنی بر معرفی ابوطالبی بایستد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه آمریکایی‌ها روی خواسته خود ایستادند اما دولت از خواسته به حق خود گذشت و خوشرو را معرفی کرد.

نقوی حسینی با تاکید بر اینکه کوتاه آمدن در مقابل آمریکا مشی نظام جمهوری اسلامی نیست، اظهار داشت: دولت باید بر خواسته خود مبنی بر معرفی ابوطالبی ایستادگی می‌کرد اما به جای ایستادگی ترجیح داد تا یکی از اقوام آقای روحانی را به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل معرفی کند.

وی تصریح کرد: در صورتی که دولت در مقابل خواسته‌های ناحق آمریکا کوتاه بیاید، آنها پیش‌روی کرده و زیاده‌طلبی‌های دیگری را در جریان مذاکرات هسته‌ای مطرح خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: دولت امروز در مقابل این خواسته ناحق آمریکا عقب نشینی کرد و فردا در موضع مذاکرات هسته‌ای نیز نخواهد توانست بر حرف خود مبنی بر ایستادگی بر حقوق ملت ایران بایستد و مجبور به عقب‌نشینی است.

نقوی حسینی آمریکا را نماد شیطان بزرگ و خباثت علیه بشریت خواند و گفت: افتخار و عظمت جمهوری اسلامی در دنیا به خاطر مقاومت در مقابل آمریکاست. این چراغ سبزها نه تنها دستاوردی برای جمهوری اسلامی ندارد بلکه سایر دستاوردهای نظام را مخدوش می‌کند.

وی تاکید کرد: این نوع عقب‌نشینی‌ها چراغ سبزی برای برقراری رابطه با آمریکاست.

به گزارش مهر دولت یازدهم در ابتدا ابوطالبی را برای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد معرفی کرد اما دولت آمریکا از صدور روادید برای ابوطالبی به بهانه شرکت وی در  تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 خودداری کرد.

علی رغم اینکه دولت بارها اعلام کرده بود ابوطالبی تنها گزینه نمایندگی ایران در سازمان ملل است هفته گذشته خوشرو را به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل معرفی کرد.

کد N702996

وبگردی