آفتاب
فرمانده‌ ارتش روسیه:

تسلیحات هسته‌ای برگ برنده روسیه در مقابل غرب است

تسلیحات هسته‌ای برگ برنده روسیه در مقابل غرب است

فرمانده‌ی ارتش سوریه: تسلیحات هسته‌ای برگ برنده روسیه در مقابل غرب است

یکی از فرماندهان ارشد ارتش روسیه گفت: زرادخانه‌ قدرتمند هسته‌ای روسیه باعث تضمین برتری نظامی روسیه نسبت به نیروهای ناتو در اوکراین و هرگونه حمله‌ احتمالی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رویترز، هم اکنون روسیه یک برنامه‌ چند صد میلیارد دلاری برای به روز رسانی و گسترش زرادخانه‌ هسته‌ای خود در دست اقدام دارد.

والری گراسیموف، فرمانده‌ ارشد ارتش روسیه در این باره اظهار کرد: هم اکنون روسیه به دلیل کاهش شدید قیمت نفت و تحریم‌های غرب با احتمال بروز یک بحران اقتصادی مواجه است و مسکو تحریم‌های اقتصادی را شیوه‌ جدید دشمنی غرب با روسیه می‌داند.

او ادامه داد: اما با وجود تحریم‌های گسترده غرب، سال جاری 50 موشک بالستیک و کروز قاره پیما به زرادخانه‌ هسته‌ای اضافه خواهد شد.

این فرمانده ارشد ارتش روسیه همچنین گفت: حمایت از نیروهای استراتژیک هسته‌ای و ارتقاء توانایی آن باعث حفظ برتری نیروهای نظامی روسیه نسبت به آمریکا و نیروهای ناتو خواهد شد.

تنش‌ حامیان روسیه و غرب بر سر بحران در شرق اوکراین به بالاترین حد خود رسیده است. آمریکا و غرب می‌گویند که کمک‌های نظامی روسیه به جدایی طلبان روس گرا در شرق اوکراین و نیز قرار دادن نیروهای نظامی روسی در مرز اوکراین، یک دخالت آشکار در امور داخلی اوکراین بوده و باعث تشدید بحران در این کشور خواهد شد. این در حالی است که مسکو هرگونه دخالت در امور داخلی روسیه را تکذیب می‌کند.

مقامات روسی همواره از افزایش حضور نیروهای ناتو در اوکراین و اروپای شرقی به شدت انتقاد کرده‌اند. پیشتر نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش اوکراین را که در حال مبارزه با جدایی طلبان شرق این کشور است را به بازیچه‌ی دست ناتو تشبیه کرده بود.

بنا به گفته‌ی پوتین، روسیه قصد دارد در جهت اجرای برنامه گسترش و به روز رسانی زرادخانه‌ هسته‌ای و نیروهای نظامی استراتژیک خود، 20 هزار میلیارد دلار تا سال 2020 میلادی هزینه کند.

انتهای پیام

کد N702735

وبگردی