آفتاب
کیوان کثیریان به مهر گفت:

جزییات نشست‌های فیلم فجر/ منتقدان مختلف استفاده می‌شوند

جزییات نشست‌های فیلم فجر/ منتقدان مختلف استفاده می‌شوند

مدیر برگزاری نشست های خبری فیلم های سی و سومین جشنواره فیلم فجر جزییات این نشست ها را که با حضور منتقدان شناخته شده و برای طرح سوالات خبرنگاران برگزار می شود، تشریح کرد.

کیوان کثیریان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نشست های خبری فیلم های جشنواره فجر سی و سوم که پس از نمایش هر فیلم در برج میلاد برگزار می شود، گفت: امسال هم مسئولیت این نشست ها به عهده من است و از منتقدان متعددی در این نشست ها بهره خواهم گرفت. 

وی ادامه داد: این دوستان منتقد ممکن است عضو انجمن منتقدان باشند یا نباشند اما در این نشست ها از حضور آنها استفاده خواهد شد. 

رییس انجمن منتقدان سینما با اشاره به اینکه امسال فقط مستندها نشست پرسش و پاسخ ندارند، بیان کرد: پس از نمایش همه فیلم های جشنواره فیلم فجر نشست پرسش و پاسخ برگزار می شود به همین دلیل به منتقدان متعددی نیاز هست که این منتقدان شناخته شده از طیف های مختلف و براساس تناسبی که با فیلم دارند انتخاب خواهند شد. 

یک معرفی کوتاه قبل از نمایش فیلم ها

وی همچنین با اشاره به بخش معرفی فیلم ها قبل از نمایش، توضیح داد: احتمالا امسال هم مثل گذشته معرفی کوتاهی قبل از نمایش فیلم انجام می شود. سعی ما بر این است که چند تن از عوامل اصلی روی سن حاضر شوند و برای اجرای این برنامه از روزنامه نگاران و از همکاران سینمایی‌نویس استفاده خواهد شد. 

کثیریان با اشاره به برنامه معرفی فیلم ها اظهار کرد: سعی می شود این برنامه کوتاه باشد و وقت چندانی نگیرد و مثل غالب جشنواره های دنیا به نوعی آیین آغاز اولین نمایش فیلم و آماده شدن کارگردان و مخاطب برای نمایش است. 

جلساتی با منتقدان و برای خبرنگاران

این منتقد سینما در ادامه با اشاره به چگونگی برگزاری جلسات نقد بیان کرد: با توجه به تعداد زیاد سانس ها در برج میلاد این جلسات در زمان کوتاهی برگزار می شود و شکل پرسش و پاسخ دارد چون درواقع ماهیت این جلسات، جلسه پرسش و برای طرح سوالات خبرنگاران است. در چنین جلسه ای جایی برای نقد به معنای واقعی نیست. نقد باید در فرصت موسع انجام شود یا بعدا توسط منتقد، مکتوب شود و با یک بار تماشای فیلمی که در جشنواره اولین نمایش را داشته است نمی توان توقع نقد از منتقد داشت. درواقع حضور منتقد در نشست های خبری به این دلیل است که جلسه نشست با کیفیت بالاتری برگزار شود چون منتقدان از قدرت تحلیل بالا برخوردارند و بهتر می توانند با اشاره به نکات و ویژگی های فیلم و با طرح سوالات، بحث را هدایت کنند. 

وی اضافه کرد: در این جلسات از منتقدانی استفاده می شود که سابقه مدیریت چنین نشست هایی را داشته باشد.

این منتقد سینما در پایان درباره نشستی که برای آخرین فیلم در نظر گرفته شده است، گفت: اگر بین ساعت 21 تا 22 هم نمایش فیلم داشته باشیم که نیاز به نشست داشته باشد این نشست‌ها حدودا پس از ساعت 22:30 برگزار خواهد شد. 

کد N702456

وبگردی