آفتاب

رجایی: اگر کنگره تحریم جدیدی وضع کند تعهدات ژنو را نادیده می‌گیریم

رجایی: اگر کنگره تحریم جدیدی وضع کند تعهدات ژنو را نادیده می‌گیریم

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت وضع تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی کنگره آمریکا مجلس شورای اسلامی هم از دولت ایران می‌خواهد تعهدات توافق نامه ژنو را نادیده بگیرد.

حجت‌الاسلام محمد رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد:‌ اعمال تحریم علیه ایران از سوی کنگره آمریکا بر خلاف معاهده ژنو است. وقتی آنها علی رغم تعهدی که دادند، تعهداتشان را زیر پا بگذارند و تحریم جدید اعمال کنند این می‌تواند به منزله پایان موافقت‌نامه تلقی شود.

وی افزود: ایران در توافقنامه‌ی ژنو محدودیت‌هایی را پذیرفته و برای این که به توافق‌نامه پایبند بماند این تعهدات را مد نظر دارد. اما اگر کنگره آمریکا بخواهد تحریمی علیه ایران وضع کند ممکن است مجلس دولت را ملزم کند آن تعهدات را نادیده بگیرد و مثل سابق و حتی کامل‌تر از قبل به غنی سازی‌اش ادامه دهد.

نماینده مردم گناباد در مجلس با اشاره به تسلط اکثریت جمهوری خواه در کنگره آمریکا یادآور شد: واقعیت این است که جمهوری‌خواهان معمولا سعی می‌کنند خط مشی دیگری از دموکرات‌ها داشته باشند و به احتمال زیاد تلاش می‌کنند کارشکنی‌هایی را در رابطه با این قرارداد انجام دهند که ما هم نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم.

رجایی در پایان تصریح کرد: اگر ضرورت ایجاب کند مجلس ایران هم دست به کار می‌شود؛ چرا که وقتی بناست غربی‌ها به تعهدات خود در توافقنامه عمل نکنند ضرورتی ندارد که ما به شکل یک طرفه به تعهدات خود پایبند بمانیم.

انتهای پیام

کد N702225

وبگردی