آفتاب

کره‌شمالی: با "سگ‌های هار" مذاکره نمی‌کنیم

کره‌شمالی: با "سگ‌های هار" مذاکره نمی‌کنیم

رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (شنبه) اعلام کرد، "رهبر جوان کشور بدون فکر با سگ‌های هاری که به دنبال براندازی سیستم سوسیالیست پیونگ‌یانگ هستند، بر سر میز مذاکره نمی‌نشیند."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از آژانس خبری کره‌شمالی، کیم جونگ اون، رهبر جوان کره‌شمالی در حالی این اظهارنظرها را مطرح کرده که بر رزمایش هوایی و دریایی با شبیه‌سازی حمله به یک ناو آمریکایی در ساحل کره‌جنوبی نظارت دارد.

انتقاد شدید کره‌شمالی از آمریکا پس از اظهارنظرهای باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور مطرح شد. وی گفته بود که دولت پیونگ‌یانگ در حال زوال است.

کره‌شمالی درباره جزئیات آغاز این رزمایش نظامی و زمان آن اطلاعی نداد.

شبکه خبری کی.ان.سی کره‌شمالی اعلام کرد: رهبر کره شمالی اعلام کرده که ما تمایلی به مذاکره با این سگ‌های هار نداریم چون آنها می‌خواهند سیستم سوسیالیست ما را تغییر دهند.

کیم جونگ اون گفته که کره‌شمالی آماده مقابله با هر جنگی شامل نیروهای مسلح یا یک جنگ اتمی است.

باراک اوباما، در مصاحبه 22 ژانویه خود درباره فروپاشی نهایی رژیم کره‌شمالی سخن گفته و این کشور را منزوی‌ترین کشور در جهان خوانده بود.

وی افزود: ما به اعمال فشارهایمان بر کره‌شمالی ادامه می‌دهیم.

یکی از سخنگوهای وزارت امور خارجه کره‌شمالی این اظهارنظرها را محکوم کرد و گفت: این سخنان چیزی جز صحبت‌های یک آدم مفلوک و بازنده نیست که به دنبال براندازی دولت ماست.

کره‌شمالی اغلب به لفاظی‌های تند برای انتقاد از اوباما و سایر مقام‌های آمریکا می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N702104

وبگردی