آفتاب
از سوی حماس اعلام شد

تکذیب خبر توضیح خالد مشعل به مقامات ترک درباره دلایل از سرگیری روابط با تهران

تکذیب خبر توضیح خالد مشعل به مقامات ترک درباره دلایل از سرگیری روابط با تهران

جنبش حماس اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر مذاکرات میان خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با مسئولان ترک و اطلاع آنها درباره دلایل ازسرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برخی رسانه‌های عربی اخباری را منتشر کردند که بر اساس آن گفته شده که خالد مشعل در جریان سفر اخیرش به ترکیه و طی دیدار با مسئولان این کشور درباره راز همکاری بین جنبش حماس و تهران صحبت کرده است.

بنابر گزارش سایت الفجر، به نوشته این رسانه‌ها، منابع آگاه ترکیه اعلام کردند که مشعل به مسئولان ترک درباره دلایلی که موجب بهبود روابط این جنبش با ایران و حزب‌الله شده توضیح داده و اینکه وضعیت دشوار مالی که جنبش در آن به سر می‌برد، نقش اصلی را در این امر داشته است.

جمال عیسی از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگویی با اشاره به این اخبار تصریح کرد: آنچه که منتشر شده درست نیست و صحت ندارد. هم‌چنین آنچه که منتشر شده ناشی از خیالبافی‌های نویسندگان آن بوده و کاملا به دور از واقعیت و کار حرفه‌ای است.

وی ادامه داد که این اخبار و تحلیل‌ها در راستای بدنام کردن جنبش حماس و ایجاد اختلال در روابط این جنبش با کشورهای عربی و اسلامی است و به نوعی این اقدام همگام با محاصره‌ای است که ملت فلسطین در معرض آن قرار گرفته تا بتوانند به پایداری آن ضربه بزنند.

انتهای پیام

کد N702056

وبگردی