آفتاب

کاهش شدید هواداران اسلام‌ستیزی در اروپا با فروکش کردن تب حملات پاریس

کاهش شدید هواداران اسلام‌ستیزی در اروپا با فروکش کردن تب حملات پاریس

با فروکش کردن تب حملات پاریس و بی‌تاثیر شدن تبلیغات خصمانه علیه دین اسلام، آمار و ارقام جدید نشان می‌دهد که شمار هواداران جنبش‌های اسلام‌ستیز در اروپا به شدت کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، تازه‌ترین آمار از تجمع گروه‌های اسلام‌ستیز از جمله جنبش پگیدا نشان می‌دهد که آنها در به خیابان آوردن مردم اروپا علیه اسلام با شکست مواجه شده‌اند و تعداد هوادارانشان نزدیک به 15 برابر کاهش یافته است.

در تازه‌ترین تجمع گروه‌های اسلام‌ستیز، گروه "لگیدا" که در شهر لایپزیک آلمان فعالیت می‌کند، تنها توانست 900 تظاهرکننده را به خیابان‌ها بکشاند که این رقم شکست بزرگی برای لگیدا محسوب می‌شود.

این گروه اسلام‌ستیز که از سوی برخی نهادهای صهیونیست حمایت می‌شود، در 21 ژانویه توانسته بود 15 هزار تظاهرکننده را با تبلیغات دروغ به خیابان‌های این شهر بیاورد و تظاهراتی گسترده علیه اسلام برگزار کند.

جنبش پگیدا نیز که در شهر درسدن و در مجاورات شهر لایپزیک فعال است، با کاهش چشمگیر هواداران خود مواجه است و در یکشنبه گذشته تنها توانست نزدیک به 17 هزار نفر را با خود همراه کند که با توجه به تجمع 25 هزار نفری این گروه در 12 ژانویه این رقم یک شکست برای پگیدا محسوب می‌شود.

روز جمعه و بنا به اعتراف خود برگزارکنندگان تجمع ضد اسلامی در شهر لایپزیک، آنها نتوانستند کمتر از 1000 نفر را با خود همراه کنند و این نشان می‌دهد که تبلیغات گروه‌های ضداسلامی و صهیونیست‌ها در اروپا علیه دین اسلام با فروکش کردن تب حوادث پاریس تاثیرات خود را از دست داده است.

جنبش پگیدا در روزهای اخیر شاهد ریزش شدید هواداران و استعفای رهبران خود بوده‌ است. رهبر این گروه به همراه پنج تن از دیگر سران آن هفته گذشته استعفا دادند.

انتهای پیام

کد N701919

وبگردی